  • 1. Data: 2011-03-09 19:37:24
    Temat: Potrzebuję porady - sprzęgło Honda ST1100
    Od: ErneST Rygielski <e...@w...pl>

    Witam!
    Korzystając z wolnego czasu zimą wymieniłem kompletne sprzęgło u siebie
    bo stare już pare razy m się uśliznęło. Założyłem nowe tarcze i
    przekładki Lucasa + sprężyny EBC. Wszystko poskręcałem jak należy
    korzystając z serwisówki Haynesa i dzisiaj ku mojemu zdziwieniu podczas
    pierwszej przejażdżki okazało się że sprzęgło ślizga się jeszcze
    bardziej, tzn już od 3 biegu przy mocniejszym przyspieszaniu zaczyna się
    ślizgać.
    Czy jest taka możliwość, że wszystko razem się dotrze i będzie OK, czy
    coś może spieprzyłem przy montażu, czy może fakieś trefne części kupiłem?

    Jest jeszcze jedna sprawa, otóż od dłuższego już czasu walczę z
    wężykowaniem i to dość silnym, które pojawia się przy prędkościach od
    130 w górę. pozatym poniżej 50km/h też się źle prowadzi i sam zmienia
    tor jazdy przez co muszę go cały czas kontrować. Wymieniłem już łożyska
    w obu kołach, olej w lagach, ostatnio jeszcze łożyska na wahaczu i nic.
    Łożyska główki ramy też były zmieniane jakieś 15tkm temu. Nigdzie nie da
    się wyczuć żadnego luzu, a jednak prowadzi się beznadziejnie, ma ktoś
    może jakiś pomysł co jeszcze może być? Ramę też całą obejżałem, żadnych
    pęknięć ani uszkodzeń na niej nie widać. Poza tym przekładałem też tylny
    amortyzator od sprawnego STka i też nic.
    Osobiście tak coś czuję że może być coś nie tak z łożyskami na główce
    ramy, ale będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie :)

    ErneST

  • 2. Data: 2011-03-09 19:55:41
    Temat: Re: Potrzebuję porady - sprzęgło Honda ST1100
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "ErneST Rygielski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > poskręcałem jak należy korzystając z serwisówki Haynesa i dzisiaj ku
    > mojemu zdziwieniu podczas pierwszej przejażdżki okazało się że sprzęgło

    Znaczy sie nie poskladales jak nalezy. Sprawdz wszystko jeszcze raz. Pragne
    zauwazyc, ze najprawdopodobniej u Ciebie pierwsza i ostatnia tarcza jest
    inna niz cala reszta.

    > Jest jeszcze jedna sprawa, otóż od dłuższego już czasu walczę z
    > wężykowaniem i to dość silnym,

    Wezykuje czy sciaga? Jesli wezykuje to sprawdz gumy (o tym nie wspominasz) -
    ja mialem kiedy przednia opone wadliwa i byla krzywa i czy lozyska glowki
    ramy nie sa zbyt mocno skrecone.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2011-03-09 19:55:58
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-03-09 20:37, ErneST Rygielski pisze:
> [...]
    > ślizgać.
    > Czy jest taka możliwość, że wszystko razem się dotrze i będzie OK

    Nie

    > czy coś może spieprzyłem przy montażu, czy może fakieś trefne części kupiłem?

    haslo klucz: EBC

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2011-03-09 19:58:55
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > haslo klucz: EBC

    Mowisz, ze nawet sprezyn nie potrafia zrobic?

    A tak BTW ciekawe jak taka firma, ktora robi kiepskie sprzegla, slabe
    hamulce i do tego liche sprezyny, utrzymuje sie na rynku przy wcale nie
    najnizszych cenach;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 5. Data: 2011-03-09 20:40:39
    Od: ErneST Rygielski <e...@w...pl>

    W dniu 2011-03-09 20:55, Ivam pisze:

    > Znaczy sie nie poskladales jak nalezy. Sprawdz wszystko jeszcze raz.
    > Pragne zauwazyc, ze najprawdopodobniej u Ciebie pierwsza i ostatnia
    > tarcza jest inna niz cala reszta.

    Masz rację, dopiero teraz zauważyłem na fiszkach, że są inne. W dodatku
    byłem zdziwiony że w komplecie miałem 8 tarcz zamiast 10 i założyłem 2
    stare. Sprężyny EBC były akurat jedyne jakie znalazłem i w dodatku
    reklamowały się jako ileś tam razy twardsze od oryginału.

    > Wezykuje czy sciaga? Jesli wezykuje to sprawdz gumy (o tym nie
    > wspominasz) - ja mialem kiedy przednia opone wadliwa i byla krzywa i czy

    Wężykuje powyżej 130 a ściąga poniżej 50
    Opony wymienione.

    > lozyska glowki ramy nie sa zbyt mocno skrecone.

    Brzmi logicznie :)

    Dzięki

    ErneST

  • 6. Data: 2011-03-10 06:41:49
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    ErneST Rygielski napisał(a):
    > Czy jest taka możliwość, że wszystko razem się dotrze i będzie OK, czy
    > coś może spieprzyłem przy montażu, czy może fakieś trefne części kupiłem?

    Sprezyny EBC.

    > Osobiście tak coś czuję że może być coś nie tak z łożyskami na główce
    > ramy, ale będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie :)

    No. Jak wtedy te 15tkm temu kupiles slabe to mogly polec, albo po prostu
    zlapac luz. Rozbierz i obejrzyj.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 7. Data: 2011-03-10 20:19:51
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 9 Mar, 20:55, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    > haslo klucz: EBC

    Niekoniecznie. W moim PanEuro zalozylem zestaw Versah/EBC i bylo cacy.
    Ja bym obstawial montaz. Poczawszy od samego sprzegla (tarcze/
    przekladki) przez wysprzeglnik (mialem taki problem w bakielicie
    wlasnie przez zly montaz wysprzeglnika) az po pompe (tloczek sie nie
    blokuje?).

    Chyba, ze zalales samochodowym olejem...:)
    BP, MSPANC.

    pzdr, dr
    14/525

  • 8. Data: 2011-03-14 21:39:13
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    W dniu 2011-03-09 21:40, ErneST Rygielski pisze:

> [...]
    > stare. Sprężyny EBC były akurat jedyne jakie znalazłem i w dodatku
    > reklamowały się jako ileś tam razy twardsze od oryginału.

    I to jest pewnie klucz do sukcesu :)

    > Brzmi logicznie :)

    Moze byc. W ogole, to je teraz wymieniales? Bo moze i im sie nalezy.
    Dzwigac maja co. W cebrze tez mi pare razy polecialy.

    --
    Pozdrawiam :)
    Tomek

  • 9. Data: 2011-03-15 06:17:13
    Od: ErneST Rygielski <e...@w...pl>

    Troche porozkręcałem wczoraj, i jeśli chodzi o sprzęgło, to tarcze na
    szczęście nie spaliły się, ale i tak chyba w nich tkwi problem, bo
    zauważyłem że są nieco cieńsze od oryginalnych, i po złożeniu brakuje im
    0,6mm do minimalnej wartości serwisowej.
    Łożyska główki ramy są OK, poluzowanie troszkę pomogło ale niewiele.
    Ściągnąłem lagi i lewa ładnie amortyzuje a prawa odbija jakby bez oleju
    chodziła na samej sprężynie. Rozkręciłem anty nurka i okazało się, że
    tłoczek gumowy trochę sparciał i rozpadł się na kawałki. Może to będzie
    właśnie przyczyną "bujania"?

    ErneST

  • 10. Data: 2011-04-05 05:54:33
    Od: ErneST Rygielski <e...@w...pl>

    Witam!
    Motocykl naprawiony i w 100% sprawny :) Już zapomniałem że Pan Euro może
    się tak dobrze prowadzić.

    Usterki były następujące:
    Nowe sprzęgło ślizgało się ponieważ tarcze Lucasa które kupiłem w
    Louisie w Berlinie okazały się o 0,3mm cieńsze od oryginału, co po
    zsumowaniu dawało ponad 2mm niedomiaru. Zamówiłem oryginalne 2 tarczki
    które ida na początku i na końcu, do tego też sprężyny ale nadal
    brakowało do nominalnego wymiaru, więc dołożyłem jedną starą przekładkę
    i jest OK.Co prawda nie lubię takich patentów jednak myślę że jest on
    nieszkodliwy i nie powinien spowodować żadnych urazów ;)

    A co do wężykowania to problem tkwił w przednim zawieszeniu. Rozebrałem
    lagi na części pierwsze i przede wszystkim wykryłem że wszystkie
    uszczelki łącznie z gumową częścią tłoczka w antynurku rozpadły się na
    kawałki i znalazły się wewnątrz lagi.
    Do tego wymieniłem wszystkie 4 panewki teflonowe i w końcu po złożeniu
    wszystkiego do kupy motocykl jeździ tak jak powinien.

    Pozdrawiam
    ER