    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 3 Jul 2018 08:25:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 lipca 2018 09:25:13 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > A to zależy pod przyjętych standardów. Dla mnie to nudny spacerek :-D

    No, nie spokojny, ale o tym nizej.

    > Tamten nie błysnął lecz dziwnie jechał bo ... pewnie skasował te dziki.
    > To wzbudziło moje podejrzenia, że coś musi być nie tak.

    No dziwnie lezaly, ale ja jakbym przywalil to bym sie zatrzymal, i przynajmniej auto
    obejrzal.
    A tu gostek kontynuowal jazde.
    No nic, dziwne.

    > Prędkość to pikuś, wyprzedzał na ciągłej i na przejściu jadąc pod prąd
    > lewym pasem.

    Oj tam, jak noc i nikogo nie ma to sie nawet dziwie ze sie staral na prawy pas
    zjechac. Po co? przeciez na lewym miejsce jest.
    A roznica zadna. Czy ciac po ciaglej/wysepce/jechac +30 czy jechac po lewej stronie
    wysepki? Roznica zadna, ale widac w psychice jednak mu cos siedzialo.

    > Ja go zauważyłem i przy 105km/h dałbym radę wykonać unik gdyby leżał na
    > jezdni. M.in. właśnie takie rzeczy trenowałem na torze wyścigowym - o
    > którym kiedyś pisałem. I właśnie w takich okolicznościach liczy się
    > refleks, dobre opony i świadomość możliwości swojego auta by nie
    > zatrzymać się na drzewie.

    Ja bym na to nie liczyl. Aby zrobic co opisales musisz caly czas miec napieta uwage,
    dobrze widziec na te 50m wprzod. I zareagowac.

    > Zdarzają się tacy oczywiście. Zależy od drogi. Na autostradzie z dobrze
    > odbijającymi światło oznaczeniami nie ma problemu by widzieć drogę
    > daleko z przodu więc 160km/h jest w sam raz jak dla mnie.

    No nie. Bardzo nie.
    Jadac po drodze to co sie swieci jest zazwyczaj tam gdzie powinno.
    A jak lezy pijak albo konar drzewa, albo opona czy dzik to odblaskow nie ma.
    I to cos musisz zauwazyc na niekontrastowym tle z przynajmniej tych 90m aby zaczac
    hamowac.

    I tu nie bardzo sie to udaje jadac na swiatlach mijania przy tych 90km/h.
    A szczegolnie nie w czasie deszczu.

    A mimo to wszyscy jada bo zakladaja ze przed nimi droga czysta. Zalozenie w sumie
    skuteczne praktycznie ale jednak nie pasuje do zasady "jade gdzie widze".

    > Spacerek to był, muzy słuchałem :-)

    > Nigdy tyle nie jeżdżę na komplecie opon. Tylko bogaci mogą sobie
    > pozwolić na taką rozrzutność.

    podczas gdy na starych jeszcze polowa bieżnika jest?

    > Nie wyrzucić lecz sprzedać póki mają wartość. Jeśli masz firmę, to po
    > uwzględnieniu kosztów wychodzi na to, że komplet kosztował tyle co jedna
    > opona. Gdybym jeździł do zdarcia - musiałbym zainwestować 4x tyle kasy.
    > Nie stać mnie by wywalać bez sensu 3-4tys co pewien czas.

    No nie, tak jak juz pisalem wyzej, komus.
    Jak dochodzimy do wniosku ze opony niedobre dla ciebie to znaczy ze niedobre wogole,
    wiec nie sprzedac tylko wyrzucic, bo musza byc dobre zeby na nich jezdzic.

    I powyzsza uwaga tyczy sie tej dyskusji o oponach napedzanej przez pisemka testujace
    je i klotni na temat zimowka/letnia/caloroczna.

    Bo gdzies trzeba postawic granice kiepskosci opony i wtedy ona nie nadaje sie do
    jazdy w zadnym aucie. Oczywiscie w kontekscie tej dyskusji.

    Tutaj przedstawiam tylko ogolny wniosek z takiej dyskusji co dobrze pokazuje ze takie
    podejscie jest albo bledne albo niezyciowe.