    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pożegnanie.
    Date: Wed, 16 Oct 2019 11:50:22 +0000 (UTC)

    g...@g...com wrote:

    > Swego czasu miałem trudności z tym, żeby "rzucić" Quorę.
    > Tam jest jeszcze trochę gorzej, bo jej założyciel jest jednym ze współzałożycieli
    Facebooka, więc ma dobrze obcykane mechanizmy uzależnień.

    Quora nigdy mnie nie uzależniła, za to na FB muszę się pilnować i samemu
    zakładać sobie kaganiec (m.in. żadnych fejsbooków ani messengerów na
    komórce). Quorę mam na telefonie, ale mam nad nią kontrolę i poświęcam tam
    tyle czasu, ile chcę. Na FB miałem z tym problem.

    Pytanie, co ci daje pisanie tam. Które Twoje potrzeby zaspokaja lub
    napędza, i czy nie są to aby potrzeby narcystyczne.

    > może obecności osób przejawiających toksyczne zachowanie,

    Przecież sam zaciekle broniłeś jednej z tych osób.

    > raczej nie nawiązują się tu głębsze relacje.

    To nie jest kwestia tej grupy, tylko Usenetu ogólnie. Mam wrażenie, że tak
    naprawdę nic nie wiemy o ludziach, którzy tu piszą. Nic poza tym, co się
    gdzieś między słowami wychwyci. Na Quorze masz avatary, na Facebooku też,
    jest publiczny feed. Tu jest tylko ksywka i tekstowa treść, do tego treść
    nakierowana na fakty i konkretne problemy, a nie na ogólne poznanie kogoś.
    Brakuje "profilu" użytkownika, na którym widziałbyś to, co ten ktoś
    udostępnia.