  • 71. Data: 2020-10-07 09:50:05
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 09:16 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > Może, mój samochód jest wyposażony w "Battery disconnection unit" i
    > chyba odłącza aku jak naładowane. Miałem inne napięcie na klemach, a
    > inne z gniazda zapalniczki. Oczywiście te z zapalniczki wyższe :)

    Co to za auto?
    BDU zazwyczaj ma za zadanie odłączyć żródło napięcia w sytuacji awaryjnej
    (aby zminimalizować ryzyko pożaru).
    U Ciebie objawy takie jak przy zaśniedziałych klemach na aku...

    TG

  • 72. Data: 2020-10-07 10:31:50
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Co to za auto?
    > BDU zazwyczaj ma za zadanie odłączyć żródło napięcia w sytuacji
    > awaryjnej (aby zminimalizować ryzyko pożaru).
    > U Ciebie objawy takie jak przy zaśniedziałych klemach na aku...

    Megane III dci
    Było może 0,6V różnicy, nie więcej. Klemy nie miały wykwitów (mogłem
    odkręcić i sprawdzić od wewnątrz). Różnicę w napięciu wytłumaczyłem
    sobie jako efekt działania tej puszki, przez która przechodzi kabel
    prądowy.

    Skoro BDU jest tylko dla bezpieczęństwa i odłaczania zasilania po np
    wypadku, a klemy były czyste, to może w niej styki też śniedzieją?

    Kilka zim już za mną, odpalanie zawsze bezproblemowe i oby tak pozostało :D

    --
    viktorius

  • 73. Data: 2020-10-07 10:56:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 10:31 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > Megane III dci

    To na 100% BDU nie odłącza naładowanego akumulatora :-)

    > Było może 0,6V różnicy, nie więcej.

    Myślalem, że kilka V. Tyle to mogłeś mieć błędu pomiaru.

    TG

  • 74. Data: 2020-10-07 12:20:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > To na 100% BDU nie odłącza naładowanego akumulatora :-)

    > Myślalem, że kilka V. Tyle to mogłeś mieć błędu pomiaru.

    Kilka V to róznica miedzy sprawnym aku, a pozwieranym padaką :P
    Przy zadeklarowanej dokładności 1,5% z zakresu 20V to wychodzi +0,3V,
    ale nie sądzę, żeby az tak bardzo pływał ten miernik pomiedzy pomiarami
    robionymi w 30s odstępie czasu.

    --
    viktorius

  • 75. Data: 2020-10-07 12:42:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 12:20 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > Kilka V to róznica miedzy sprawnym aku, a pozwieranym padaką :P
    Miałem tak kiedyś chyba w pugu 306 - zaśniedziałe klemy (dokręcane
    plastikowym motylkiem) powodowały, że napięcie w instalacji było wyższe
    niż na akumulatorze - bo był spadek napięcia na klemach. Akumulator był
    zdrowy.

    > Przy zadeklarowanej dokładności 1,5% z zakresu 20V to wychodzi +0,3V,
    > ale nie sądzę, żeby az tak bardzo pływał ten miernik pomiedzy pomiarami
    > robionymi w 30s odstępie czasu.

    No, ale zakładam, że używałeś dwóch różnych mierników.
    Przecież jednym nie jesteś wstanie tego sprawdzić dokładnie. Musisz mieć
    pomiar w dwóch punktach w tym samym czasie. Napięcie w instalacji pływa,
    załączają się odbiorniki, zmieniają się obroty silnika itp.
    Na obwodzie zapalniczki możesz mieć np grające radio, które wprowadza
    dodatkowe niewielkie pływanie napięcia na tym konkretnym obwodzie (bo np.
    obciążenie od głośników jest zmienne).

    TG

  • 76. Data: 2020-10-07 13:00:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-06 o 12:59, Cavallino pisze:

    > Dokładnie taką samą sytuację miałem.
    > Dzwonili o 10:51.

    Serwis podał mi mailowo, że nic im nie wiadomo, żeby wczoraj ktokolwiek
    (oprócz mnie) dzwonił i wypytywał o sprawy dotyczące ładowania.
    Możesz mnie teraz ścigać za oszczerstwo, ale na podstawie danych, które
    otrzymałem z sekretariatu mogę stwierdzić, że kłamałeś w kwestii
    kontaktu z tym serwisem.

    > Ja rozmawiałem z doradcą serwisowym, więc aż tak głęboko w to kobitka
    > nie wchodziła.

    Z tego co zauważyłem, to nie ma tam żadnego doradcy serwisowego płci
    żeńskiej.
    I to skłoniło mnie do podrążenia wczoraj tego tematu.
    Mogłeś co najwyżej rozmawiać z sekretarką, ale jakoś dziwnie
    nikt tego nie pamięta a potwierdzili mi to dziś pisemnie.

    Więc mogę Ci napisać krótko, że nie wygląda to dobrze dla Ciebie
    i że jak dla mnie, to możesz spadać.

  • 77. Data: 2020-10-07 13:15:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 13:00, cef pisze:

    > Serwis podał mi mailowo, że nic im nie wiadomo, żeby wczoraj ktokolwiek
    > (oprócz mnie) dzwonił i wypytywał o sprawy dotyczące ładowania.

    Co oznacza tylko iż łatwo im przychodzi udzielanie odpowiedzi, bez
    sprawdzenia i pokrycie w rzeczywistości.

    Albo po prostu znowu łżesz.
    I to jest najbardziej prawdopodobne u kogoś kto nagminnie wypowiada się
    tonem eksperta w tematach, których nawet nie liznął.

    > Możesz mnie teraz ścigać za oszczerstwo, ale na podstawie danych, które
    > otrzymałem z sekretariatu mogę stwierdzić,  że kłamałeś w kwestii
    > kontaktu z tym serwisem.

    Proszę o ten mail, to na niego im odpowiem....

    > Z tego co zauważyłem, to nie ma tam żadnego doradcy serwisowego płci
    > żeńskiej.

    Ale zapytałeś ich o to?
    Bo raczej kobitkę od faceta po głosie rozpoznać potrafię.

    > I to skłoniło mnie do podrążenia wczoraj tego tematu.
    > Mogłeś co najwyżej rozmawiać z sekretarką,

    Nie.
    Dodzwoniłem się do faceta, pewnie z recepcji, ale nie był w stanie
    odpowiedzieć na moje pytania, więc zanotował numer i po kilkunastu
    minutach oddzwoniła kobitka, która przedstawiła się jako doradca
    serwisowy serwisu VW.

    >ale jakoś dziwnie
    > nikt tego nie pamięta a potwierdzili mi to dziś pisemnie.
    >
    > Więc mogę Ci napisać krótko, że nie wygląda to dobrze dla Ciebie

    ROTFL !!!
    Twoja śmieszność przekracza wszelkie granice.
    Naprawdę jesteś na tyle ograniczony, że sądzisz iż masz prawo i
    zdolności żeby kogoś oceniać, na podstawie włąsnych wymysłów?

    > i że jak dla mnie, to możesz spadać.

    Właśnie Ty spadasz, a raczej spływasz do ścieku, we właściwym towarzystwie.
    PLONK

  • 78. Data: 2020-10-07 13:33:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-07 o 13:15, Cavallino pisze:

> [...]
    > I to jest najbardziej prawdopodobne u kogoś kto nagminnie wypowiada się
    > tonem eksperta w tematach, których nawet nie liznął.

    Nie. Ja po prostu sprawdziłem.
    Mam maila, w którym na moje zapytanie odpowiadają,
    że nikt inny nie pytał wczoraj o te sprawy.
    Więc mogę śmiało napisać, że jesteś kłamcą w kwestii tego dowiadywania się.
    Ale pewnie śmiało da się to rozszerzyć na inne tematy.

    > Proszę o ten mail, to na niego im odpowiem....

    Jak zechcesz odeprzeć zarzut, że jesteś kłamcą,
    to materiał dowodowy czeka.

> [...]
    > zdolności żeby kogoś oceniać, na podstawie włąsnych wymysłów?

    > Właśnie Ty spadasz, a raczej spływasz do ścieku, we właściwym towarzystwie.

    Nie oceniam Cię na podstawie moich wymysłów, tylko Twoich wpisów
    i po sprawdzeniu, że serwis nic nie wie jakoby ktoś wypytywał, to
    stwierdzam, że
    jesteś trollem i do tego kłamcą.

    I tyle.

  • 79. Data: 2020-10-07 14:04:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > plastikowym motylkiem) powodowały, że napięcie w instalacji było wyższe
    > niż na akumulatorze - bo był spadek napięcia na klemach. Akumulator był

    I odpalał bezproblemowo?

> [...]
    > dodatkowe niewielkie pływanie napięcia na tym konkretnym obwodzie (bo
    > np. obciążenie od głośników jest zmienne).

    Nie napierdzielam basem, żeby mi napięcie przysiadało. Zakłócić to
    napięcie może wentylator chłodnicy, ale usłyszałbym że się włącza.
    Zresztą nawet po włączeniu wentylatora napięcie siada, owszem, chwilowo.
    Po może sekundzie jest z powrotem napięcie jakie, jakie powinno być.
    Alternator, a konkretniej regler dobija do właściwego napiecia
    podbijając prąd wzbudzenia alternatora, nawet na obrotach jałowych.

    Na pracującym silniku mam w instalacji 14.2, czasem skoczy o 0,1V i to
    byłoby na tyle pływania napięcia. Mogę więc spokojnie wykonać pomiar w
    innymi miejscu. To nie NASA, tylko zwykłe auto i to w dodatku z Francji ;)

    --
    viktorius

  • 80. Data: 2020-10-07 14:11:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 14:04 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > I odpalał bezproblemowo?
    benzyna 1.4 czy jakoś tak. Odpalał bez problemu.

    TG