    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prawa rynku
    Date: Wed, 13 Jun 2018 15:34:06 +0200

    Piotr Dmochowski wrote:

    > Gdyby mogli opłacić wszystkie koszty i uczciwie zarobić robiąc po
    > wcześniejszych stawkach to by cen nie podnosili. Chyba że dostali
    > większe zlecenia i nie mają mocy produkcyjnych na amatorów?

    Albo po prostu zrobili tak, bo mogli. Skąd się mają dowiedzieć, ile
    klient jest skłonny zapłacić? Jak się okaże, że przesadzili, to się
    obniży. I da reklamę "wielka obniżka!" A amatorów i tak wszyscy mają
    gdzieś, nie sądzę, by tu były powody. To jest prototypownia dla firm,
    amatorowi czas wykonania 2 dni do niczego potrzebny nie jest.

    Poza tym mam przypuszczenia, że oni żadnych mocy produkcyjnych nie mają.
    Zbierają zamówienia od ludków, układają w panele i wysyłają do hurtowej
    płytkarni. Być może dopłacają trochę za obsługę priorytetową. Poklikaj
    sobie na innych producentów, kalkulatory cen mają uderzająco podobne.
    Przypadek? :-)

    > Technoservice może mieć małe marże bo ma kiepsko zorganizowany proces
    > więc i koszty ma za duże, albo jest zoptymalizowany na fabryki zamiast
    > na chałupnictwo.

    Ale ja się nie czepiam TS, pytam tylko o punkt odniesienia.
    Nawet po podwyżce nie warto iść do TS, wiec w tym sensie różnicy
    ona nie robi. Natomiast uznałem, że warto spróbować innego
    Chińczyka, choćby tylko celem zdobycia doświadczenia. Nie popisze
    się, to PayPal i tak odda pieniądze, a ja puszczę zamówienie do ALLPCB.

    > Z drugiej strony trzeba by sprawdzić jak wyglądają np. obciążenia
    > fiskalne, bo u nas dobra zmiana idzie pełną parą. Właśnie się okazało że
    > zakup i użytkowanie samochodu w firmie to praktycznie oszustwo podatkowe
    > i trzeba zmienić zasady rozliczania kosztów. A potem zdziwienie że
    > ludzie z DG do Czech uciekają.

    W mojej branży zaczynają wysyłać polecenia dokonania korekt podatkowych
    za 5 lat wstecz, bo obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą
    właśnie stały się przestępstwem. Alleluja i do przodu!

    Pozdrawiam, Piotr