  • 21. Data: 2019-12-12 10:26:35
    Temat: Re: Prędkość
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-12 10:14, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > To nie problem kondycji, tylko umiejętności. Do kosy nie potrzeba
    > żadnej siły, jeśli się wie jak nią posługiwać. No i sprzęt musi być
    Potwierdzam, do kosy trzeba techniki, a nie siły.

    > zadbany, tj. ostrze bite i ostrzone. W moich rodzinnych stronach
    Mój dziadek (a trochę też i ojciec) kosę klepał, a nie bił... :-)

  • 22. Data: 2019-12-12 10:54:31
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-12 o 10:26 +0100, JDX napisał:
    > On 2019-12-12 10:14, Mateusz Viste wrote:
    > [...]
    > Potwierdzam, do kosy trzeba techniki, a nie siły.

    > Mój dziadek (a trochę też i ojciec) kosę klepał, a nie bił... :-)

    Niewykluczone, że w różnych regionach różnie mawiano - na samej
    Kaszubszczyźnie zdarzało mi się nie rozumieć niektórych słów lub
    zwrotów z sąsiedniej wioski. Uniformizacją języka mało kto się
    przejmował.

    Mateusz

  • 23. Data: 2019-12-12 18:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 09:34, d...@g...com pisze:

    > Ile?! O,54 PLN/km? To wychodzi drożej niż samochodem.
    > IMHO w przypadku odległości ok. 6 km to najlepszy środek transportu to rower.

    Muszę ci przyznać rację - do ostatniego dnia działania veturilo
    (miejskie rowery w warszawie) po centrum poruszałem się głównie nimi (w
    sensie w promieniu jakiś 2-3km od pracy). Nawet jak miałem moto pod
    pracą, to jak się spieszyłem to w zakresie bliskich odległosci rowerek.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-12-12 22:48:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2019 00:17:09 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
    > Tak na grupie ostatnio pisze się o pierszeństwie na przejściach.
    > To ja trochę z innej bajki.
    >
    > Do mojego domu rodzinnego jest 80 km.
    > Autobusem do Krakowa 20 lat temu jechalo się 90 minut.
    > Wybudowali autostradę i teraz zamiast 80 km DK
    > Mam 50 km autostrady i 30 km DK jadę samochodem w 80 minut.
    >
    > Ostatnio jeżdzę do bielska białej 80 km.
    > 2 godziny to na spokojnie trzeba liczyć
    >
    > Czyli w "ludzkiej porze" to średnia wokół 50 km/h się obraca.

    Hm, mnie raczej 70-75. Nie liczac wyjazdu z miasta, bo tam wiadomo -
    korek moze byc. I niektorych podmiejskich krajowek, gdzie ruch gesty a
    kolejka siega miasta ...

    No i to po DK, bo po autostradzie jednak szybciej. Tylko zwykle dalej
    i czasowo podobnie wychodzi.

    > Z trzeciej strony
    > Siostra mieszka na wsi.
    > W promieniu 1 km ma szkołe kościół sklep prace itp.
    > Ale auto trza kupić bo jak to tak chodzić na nogach.

    A mieszkasz w tej samej wsi?
    Moze to sie tylko tak mieszczuchowi wydaje, ze wszedzie blisko i mozna
    spacerkiem :-)

    > Do miasta przecież autobusem nie pojedzie.

    Na wsi mieszka, wiec czasem trzeba do miasta.
    A wtedy samochod sie pewnie przydaje.

    > Z innej bajki
    > Szwagier miał sprawę do załatwienia w mieście powiatowym.
    > Przystanek 300 metrów od domu.
    > Ale prosi żeby go zawieść.
    > No mówię że ok tylko nie wiem kiedy wrócę bo jadę do urzędów.

    Czy dobrze czytam miedzy wierszami, ze tez mieszkasz na wsi,
    ale jak trzeba bylo "do miasta", to nie skorzystales z wygodnego
    autobusu, tylko wsiadles do samochodu :-)

    > No i czeka na mnie potem 2 godziny a autobusem wróciłby w 30 minut.

    Widac lepiej bylo mu poczekac :-)

    No coz, znam wioski, gdzie o komunikacje trudniej.

    > Wnioski:
    > paliwo jest za tanie

    A komunikacja publiczna za droga :-(

    Chociaz ... pkp mnie zaskoczylo - Wroclaw-Czestochowa niecale 2h,
    prawie lepiej niz samochodem ...

    > i to co Zenek pisał trzeba przejść na kolejny etap rozwoju
    > Kiedyś były konie teraz samochody co będzie za 100 lat nie wiem.
    > Ale dokładanie kolejnych pasów do drug nie rozwiąże sprawy

    Dlaczego nie? Populacja w kraju nie rosnie.

    J.

  • 25. Data: 2019-12-12 22:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2019 15:15:49 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Wed, 11 Dec 2019 12:11:47 +0100, w
    > <5df0ceef$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Poldek <p...@i...eu>

    > We Wrocławiu samochodem 2-3x szybciej niż autobusem.
    > Mów dalej o samochodozie.

    A to zalezy gdzie i kiedy. Korki miewamy olbrzymie.
    Szczegolnie jak wladza jeden pas przerobi na buspas, albo wprowadzi
    pierwszenstwo tramwaju :-)

    Ale obskoczyc pare miejsc w miescie poza godzinami szczytu faktycznie
    bywa szybko samochodem. Pod warunkiem, ze nie trzeba dlugo szukac
    miejsca do parkowania :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-12-13 02:33:00
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-12 00:10, Zenek Kapelinder wrote:
    > Praktycznie codziennie pokonuje odległość ok 3km. Hulajnoga zajmuje mi to ok 10
    minut. Dzisiaj pojechalem samochodem. Jechalem prawie pół godziny. Ktos powie że
    korki były. Były jak zawsze od kilku lat. Jak nie ma korków to samochodem ta trasę
    pokonuje w takim samym czasie jak hulajnoga dojeżdżam do miejsca docelowego. W Lodzi
    samochód nie gwarantuje że czas pokonania trzech kilometrów będzie krótki. Komfort
    termiczny na hulajnodze zapewnia mi kombinezon narciarski. W początkowej fazie zanim
    zacznę jechać odwrotnie niż w samochodzie jest mi trochę za ciepło. Ktos niedawno
    zauważył że chyba mam racje uwazajac ze musi się zmienić model transportu w dużych
    miastach. W Lodzi poruszane się samochodem straciło sens jak 3 kilometry jedzie się
    pol godziny. Dotyczy to również zbiorkomu opartego na autobusach.

    Konie, tylko konie

  • 27. Data: 2019-12-13 10:31:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 12:11, Poldek pisze:

> [...]
    > Choćby było szybciej, wygodniej pieszo, rowerem, autobusem, to
    > samochodoza umysłowa nie pozwala w ogóle pomyśleć o innej opcji.

    To jest wyłącznie punkt widzenia mieszkańca miasta, i to dużego. Spróbuj
    mieszkać 20 km dalej i zobaczysz, jak to fajnie idzie się na piechotę
    albo rowerem 1,5 km po duże zakupy, autobusu - nie ma żadnego. A do
    pracy 25 km w jedną stronę...
    T.

  • 28. Data: 2019-12-13 10:34:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 18:45, d...@g...com pisze:

    > Potwierdzeniem tego jest aktualna, dzisiejsza sytuacja w Warszawie na Mokotowie.
    Była awaria jakiejś grubej rury ciepłowniczej, ul. Powińska jest zamknięta. Ludzie
    stoją w samochodach i trąbią na siebie. Taka sytuacja trwa od blisko 10 godzin a
    wiele osób ma do domu nie więcej niż 2-3 km, sądząc po miejscowych tablicach
    rejestracyjnych. Dziś można to traktować jako sytuację, która zaskoczyła kierowców.
    Ale jutro, jeśli ulica będzie nadal zamknięta, to od rana znowu będzie sajgon, bo
    przecież większość ludu pracującego stolicy nie zmieni swoich przyzwyczajeń.

    Podejrzewam, że ci ludzie to jednak spod Warszawy do pracy dojeżdżają,
    skoro na Powsińskiej stali...
    T.

  • 29. Data: 2019-12-13 11:13:01
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 10:31:29 UTC+1 użytkownik T. napisał:

    > To jest wyłącznie punkt widzenia mieszkańca miasta, i to dużego. Spróbuj
    > mieszkać 20 km dalej i zobaczysz,

    Sugerujesz mniejsze odległości w dużym mieście? Piszesz o małym mieście czy wsi?

    > jak to fajnie idzie się na piechotę
    > albo rowerem 1,5 km po duże zakupy,

    Czy 1500m to dużo? Może chciałeś napisać 15km?

    > autobusu - nie ma żadnego.

    A czy dawniej autobus był?

    > A do
    > pracy 25 km w jedną stronę...

    Ile osób wozisz w obie strony przez owe 25km, a ile przez 1,5km na zakupy?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 30. Data: 2019-12-13 11:13:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Konie nie. Już kiedyś policzyli ze zasraja miasta do pierwszego piętra.