-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwin
ds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
<l33jpb$ksc$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <l33jpb$ksc$1@news.task.gda.pl>
Subject: Re: Prędkość po śladach hamowania
Date: Wed, 9 Oct 2013 15:58:17 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 35
Message-ID: <525560fc$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.182.133
X-Trace: 1381327101 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2194 83.26.182.133:56917
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2362
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506722
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jan45" napisał w wiadomości
>Jak wynika z dyskusji, nie da się tego określić
>zbyt dokładnie. Kiedy jednak komuś bardzo zależy
Jest w tym jeden niuans - zaleznosc drogi od predkosci jest
kwadratowa. Czyli szybko rosnie wraz z predkoscia.
Innymi slowy i w odwrotna strone - predkosc mniej zalezy od drogi i
innych wspolczynnikow.
tzn - np dwukrotna zmiana wspolczynnika tarcia to tylko 41% zmiana
predkosci.
>na takiej wiedzy, może sięgnąć po coś, co praktykują
>wszyscy badacze katastrof. Mianowicie po eksperyment.
>Trzeba samemu założyć opony przeznaczone na stratę
Nie przeznaczone na straty, tylko dokladnie taka sama jak uzywana.
Jeszcze pytanie w jakim celu to obliczenie, najczesciej zgrubne
wystarcza.
>i kilka razy zahamować w tamtym miejscu, jadąc
>z różnymi prędkościami. No i zmierzyć ślady.
>To da odpowiedź pod warunkiem, że samochód będzie
>taki sam lub podobny, co do masy zwłaszcza.
I opad, i temperatura, i rosa ...
>Już łatwiej jest określić prędkość samochodu
>poprzez analizę skutków zderzenia z przeszkodą.
Tylko potem jednemu dzieciak wyskoczy na maske i wyliczy sie 80km/h,
a w drugiemu wyczlapie staruszka i kierowca zdazy wyhamowac do 60..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.13 17:52 bartekltg
- 09.10.13 17:58 bartekltg
- 09.10.13 18:00 J.F
- 09.10.13 20:18 bartekltg
- 09.10.13 20:25 masti
- 10.10.13 13:06 Jan45
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=