  • 1. Data: 2012-04-04 20:30:30
    Temat: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Trochę zgłupialem odnośnie przepisów i może ktoś mnie uświadomi.

    Mój junior miał kilka dni temu egzamin na prawo jazdy i oblał na koniec
    jazdy.
    Sytuacja wyglądała tak:
    Jadąc ulicą dostał polecenie zawrócenia na najbliższym skrzyżowaniu.
    Najbliższe skrzyżowanie wyglądało tak:
    http://w124.wrzuta.pl/obraz/8Bc97HLn3VC/skrzyzowanie
    a po skręceniu tak:
    http://w124.wrzuta.pl/obraz/7OvOlvDD4H6/skrzyzowanie
    2
    i dopiero z tego miejsca skręcając w lewo zawracamy.

    Miejsce na google street view, kierunek północ
    53.435694,14.54519

    Przed skrzyżowaniem nie było zakazu zawracania a egzaminator powiedział, że
    na tym skrzyżowaniu nie można zawracać a tylko skręcać.
    Zawsze myślałem, że na każdym skrzyżowaniu można zawracać, chyba że jest
    znak zakazu zawracania lub znaki na jezdni prowadzą w sposób
    uniemożliwiający zawrócenie.
    Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie nakazujący.

    Ma egzaminator rację czy nie ma?
    25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

  • 2. Data: 2012-04-04 20:41:42
    Temat: Re: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    frank drebin w <news:jli42q$b7h$1@mx1.internetia.pl>:

> [...]

    > jazdy.
    > Sytuacja wyglądała tak:
    > Jadąc ulicą dostał polecenie zawrócenia na najbliższym skrzyżowaniu.

    Kierunkowy sygnalizator S-3 i wszystko jasne -- junior wybrał złe
    "najbliższe" skrzyżowanie

    > Przed skrzyżowaniem nie było zakazu zawracania a egzaminator powiedział, że
    > na tym skrzyżowaniu nie można zawracać a tylko skręcać.

    I miał rację

    > Zawsze myślałem, że na każdym skrzyżowaniu można zawracać, chyba że jest
    > znak zakazu zawracania lub znaki na jezdni prowadzą w sposób
    > uniemożliwiający zawrócenie.

    Pora na weryfikację swoich myśli vs obowiązujące przepisy

    > Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie nakazujący.

    Przy B-20 też stajesz, pomimo, że masz zielony S-1 przy/pod/na nim?

    > Ma egzaminator rację czy nie ma?
    > 25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

    Jak wyżej, pora na "update" ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2012-04-04 20:46:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Apr 2012 20:30:30 +0200, frank drebin

    Najlepiej to tak zapodawać: http://g.co/maps/w2rvu ;)

    > Ma egzaminator rację czy nie ma?
    > 25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

    Nie ma B-23. Na glebie jest znak P-8b, a więc jest
    dozwolony skręt w lewo i zawracanie...

    Po za tym z poprzecznej jadąc, można jechać prosto
    i skręcić w lewo: http://g.co/maps/73uu3

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2012-04-04 20:47:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 20:30:30 +0200 osobnik zwany frank drebin
    wystukał:

> [...]
    > zawrócenie.
    > Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie

    ma rację jakkolwiek idiotyczny jest przepis
    masz tam sygnlizator kierunkowy na lewym pasie i on jest tylko w lewo a
    nie ma strzałki do tyłu i to powoduje, że zawracać nie można.

    Jak dla mnie jeden z bardziej idiotycznych przepisów. Bo powinno być jak
    mówisz. Jest zakaz to się nie zawraca, nie ma to wolno

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-04-04 20:52:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w <news:12197adsm2u2x$.dlg@myjk.org>:

    > Wed, 4 Apr 2012 20:30:30 +0200, frank drebin

    > Najlepiej to tak zapodawać: http://g.co/maps/w2rvu ;)
    [...]
    > Nie ma B-23. Na glebie jest znak P-8b, a więc jest
    > dozwolony skręt w lewo i zawracanie...

    Kolejny do weryfikacji wiedzy o znaczenia S-3? A obowiązuje od "nie
    pamiętam kiedy" czyli dłużej niż 2 lata, jeśli nie powyżej 5...

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-04-04 20:53:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Apr 2012 20:46:06 +0200, Myjk

    > Nie ma B-23. Na glebie jest znak P-8b, a więc jest
    > dozwolony skręt w lewo i zawracanie...

    A, mój faul, bo tam rzeczywiście wisi S-3 (na g patrzyłem
    akurat na fotę gdzie sygnalizator jest zamazany), a więc
    tylko w lewo...

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2012-04-04 20:54:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Apr 2012 20:52:26 +0200, 'Tom N'

    > Kolejny do weryfikacji wiedzy o znaczenia S-3? A obowiązuje od "nie
    > pamiętam kiedy" czyli dłużej niż 2 lata, jeśli nie powyżej 5...

    Tak, już się poprawiłem. Na google patrzałem na zamazany sygnalizator.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2012-04-04 20:55:25
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-04 20:41, 'Tom N' pisze:

    > Kierunkowy sygnalizator S-3 i wszystko jasne -- junior wybrał złe
    > "najbliższe" skrzyżowanie
    +++
    Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można
    zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-04-04 21:01:20
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: masti Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 4 kwiecień 2012, 20:47:15

    > ma rację jakkolwiek idiotyczny jest przepis
    > masz tam sygnlizator kierunkowy na lewym pasie i on jest tylko w lewo a
    > nie ma strzałki do tyłu i to powoduje, że zawracać nie można.

    Przepis wcale nie jest idiotyczny. Sygnalizator kierunkowy ma zapewnić
    bezkolizyjność; jak sprawę przemyślisz pod tym kątem, to pewnie uznasz
    ten zakaz za całkiem logiczny.

    --
    Llort

  • 10. Data: 2012-04-04 21:08:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Czeslawek w <news:jli5f5$p03$1@inews.gazeta.pl>:

    > +++
    > Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można
    > zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.

    Może również działać -- w trybie "żółto-czarnym"

    --
    Tomasz Nycz