    From: "uPemek" <...@...x>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
    Date: Mon, 17 Dec 2012 21:05:14 +0100

    scobowski <s...@i...pl> naskrobał(a):
    > Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby z
    > zamkniętym termostatem.

    2.5l R6 z Bawarii przy obecnych warunkach po takim dystancie już miałby z
    60-70C. I to przy wyłączonym Webasto (uszkodozna elektryka przy nim).

    > Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed lat)
    > albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" , ale
    > silnik nie ma prawa mieć 90stC.

    Ja jestem z tych zimnolubnych więc przeważnie nie grzeję za bardzo kabiny
    ;-)

    > Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

    ;-)

    > W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?
    > Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...), NG,
    > 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale
    > żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w
    > mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale -
    > generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy
    > silnika.

    Zainteresowało mnie to: "szczególnie V-ki"... Ja do tej pory głównie R-ki
    eksploatowałem, nawet sobie niedawno porównałem ile płynu i oleju wchodzi do
    tego silnika i do jednej z R6 która grzała się rekordowo mimo 12,5l
    chłodziwa i 7,5l oleju. Ale delikatnie mówiąc 2x dłuższy dystans mnie
    niepokoi.

    > I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
    > silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w zależności
    > od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą odrobina płynu
    > przepływa.

    Gdyby nie ta dziurka to ciężko byłoby układ odpowietrzyć, swoją drogą w
    Polonezie jak mi mechanik tę dziurkę dał na godzinie 6 to miałem cały czas
    zapowietrzony i małowydajny układ, po poprawnym montażu problem zniknął...
    tyle że mi nie doskwiera gotujący się zimą silnik jak w Poldku lata temu.

    Pozdr

    PS. Ile razy miałbym wymienić termostat by w końcu uznać że to jednak co
    innego lub ten typ tak ma? Niedługo szykują się kolejne wydatki to może i na
    zdjęcie rorządu i wymianę termostatu się skuszę, tylko że to w najlepszy
    wypadku 500zł ekstra na test który robiłem pare miesięcy temu :-/