eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika › Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!szmaragd.futuro.pl!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
    Subject: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kad97f$imd$1@node1.news.atman.pl>
    <1ijqqeixm50p.1slczl2kv0uip$.dlg@40tude.net>
    <kahe49$qqd$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 17 Dec 2012 01:26:41 +0100
    Message-ID: <12zwxz6sy21ct$.174kxca7iwpm2$.dlg@40tude.net>
    Lines: 31
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.50.73
    X-Trace: 1355704002 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1309 83.8.50.73:22965
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476298
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 09:58:48 +0100, Marcin Jan napisał(a):

    >> Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
    >> klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
    >> wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
    >> Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
    >>
    > imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
    > wychłodzić cały układ.

    W większości samochodów, przy mrozie bez problemu.
    A małe nowoczesne diesle to już w ogóle - przy mocnym grzaniu w kabinie
    stajesz pod światłami i wskazówka temperatury leci w dół.

    Tyle że tu mówimy o dużym silniku, który nawet na wolnych obrotach generuje
    sporo ciepła.

    > Być może w starszych układach ogrzewania, w
    > takich gdzie regulację temperatury w kabinie dokonuje się poprzez
    > zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie
    > (odcinało się część cieczy chłodzącej).

    To jest akurat praktycznie bez znaczenia - odcinanie małego obwodu jedynie
    zmniejsza pojemność układu, na sam bilans juz wpływu nie ma.

    > Teraz jest tak że nagrzewnica
    > zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez
    > zamknięcie lub otwarcie kasety.

    Tak, ale właśnie puszczając silny nadmuch powietrza z zewnątrz na
    nagrzewnicę, odbiera się to ciepło od silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: