eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA 1.7)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2018-07-08 11:40:24
    Temat: Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA 1.7)
    Od: S...@w...pl

    W dniu sobota, 8 grudnia 2007 19:53:52 UTC+1 użytkownik ****************** napisał:
    > Witam,
    >
    > Mam problem z jazdą na benzynie w Polonezie Atu Plus 1.6 GLI (wtrysk Bosch
    > Mono-Motronic MA 1.7) - na gazie LPG wszystko jest ok:
    >
    > Problem z paliwem rozpoczał się gdzieś na wiosnę 2007 roku. Po wizycie w
    > warsztacie okazało się, że problemem jest zatkany smok pompy paliwa
    > (kratka), a zbiornik paliwa jest skorodowany. Po przeczyszczeniu smoka
    > problem ustąpił. Zalecana byla wymiana zbiornika paliwa, która została
    > wykonana w innym warsztacie przy okazji wymiany zbiornika gazu LPG. Po
    > wymianie zbiornika paliwa problem z paliwem się na nowo pojawił! Był
    > uporczywy do tego stopnia, że zatarła pompa paliwa i została wymieniona na
    > nową (i niezgodną z tym typem samochodu - patrz problemy poniżej!), co
    > jednak nie poprawiło sytuacji w sposób zbyt znaczący.
    >
    >
    > PROBLEMY:
    >
    > 1. Czasami przy zapalaniu i zimnym zilniku samochód "klinuje się", "dusi" i
    > nie chce jechać dopóki nie przełączę na gaz. Problem wystepuje raz na
    > tydzień mniej więcej i na dodatek silnik musi być totalnie zimny (czytaj:
    > samochód stał nieużywany przez 2 dni co najmniej).
    >
    > 2. Po około 100-150 km jazdy na benzynie samochód zawsze przestaje jezdzic
    > na beznynie. Konkretnie zaczyna dusić się przy coraz mniejszych obrotach:
    > najpierw 3500, potem 3000, potem 2500 i trzeba jechac na coraz niższych
    > biegach. Po jakimś czasie nawet pod górę na dwójce jechac nie można i
    > trzeba jechać na jedynce (dusi sie już przy 2500 obrotów), z góry za to
    > jest lepiej. Zawsze jeździ lepiej z góry niż pod górę (mniej się dusi).
    > Objaw mozna złagodzić: zatrzymać się na płaskiej nawierzchni, zrzucić na
    > luz. Wówczas po minucie postoju znowu obroty się zaczynają klinować na 3500
    > (a nie 2000 jak przed zatrzymaniem się) i proces się powtarza (od
    > klinowania się obrotów na coraz mniejszej wartości).
    >
    > UWAGA: nie do sprawdzenia bez przejechania się po autostradzie jednym
    > ciągiem 100-150 km!!!
    >
    > 3. Czasami nawet po 3 km jazdy potrafi występować tego typu ,,duszenie się".
    > Aby to wywołać (uda się w jakichś 5% może :-)) trzeba podjechać pod górę,
    > zwolnić do 30 km/h, wrzucić bieg nr 2 i spróbować wjechać na górę - wtedy
    > problem może wystąpić. Tylko to potwierdza moje poprzednie spostrzeżenia,
    > że problem występuje generalnie najczęściej podczas jazdy pod górę.
    >
    > 4. Problem wystepuje znacznie częściej przy niepełnym zbiorniku paliwa (to
    > znaczy gdy jest poniżej 50% pojemności).
    >
    > 5. Zbiornika paliwa został wymieniony na jakiś dziwny egzemplarz (,,zbiornik
    > z przelewem"), maskymalnie mogę do niego zatankować 28 litrów (a nie 45 jak
    > powinienem!).
    >
    > 6. Pompa paliwa została wymieniona na pompę paliwa dającą ciśnienie 250 kPa
    > (2,5 bara) - jakaś pompa noname o nieznanych parametrach. W tym modelu
    > powinna być stosowana pompa paliwa:
    >
    > Pompa elektryczna Rochester do wtrysku Bosch Mono Motronic MA 1.7
    > Napięcie: 12V
    > Prąd: 6A
    > Ciśnienie: 110 kPa
    > Prędkość przepływu: 85 dm3/h (minimum, są też 120 dm3/h).
    >
    > Ewidentnie więc warsztat pomylił typ poloneza (w typach Polonez 1.6 GLI z
    > wtryskiem Abimexa stosowało się pompy 250 kPa, tutaj stosuje się 110 kPa).
    >
    > Za regulatorem ciśnienia paliwa powinno się utrzymywać STAŁE NIEZMIENNE
    > ciśnienie 100 kPa. Nie powinno ono zależeć od obciążenia, czasu wtrysku,
    > itd. Oto cytat z instrukcji serwisowej:
    >
    > ,,Regulator ciśnienia składa się z przepony dzielącej go na komorę dolną
    > wypełnioną paliwem i komorę górną wypełnioną powietrzem atmosferycznym, w
    > górnej komorze jest sprężyna dociskająca przeponę. Przepona przez wspornik
    > zaworu i kulkę dociska płytkę zaworu do gniazda zaworu. Gdy ciśnienie
    > paliwa w komorze dolnej wzrośnie ponad 100 kPa, uniesie przeponę,
    > zwalniając płytkę zaworu. Paliwo uniesie płytkę zaworu i wypłynie przez
    > odpływ do zbiornika paliwa. Charakterystyka sprężyny i powierzchnia
    > przepony są tak dobrane, że w całym zakresie tłoczenia pompy jest
    > utrzymywane stałe ciśnienie. Po wyłączeniu silnika zawór w regulatorze i
    > zawór w pompie utrzymują ciśnienie w układzie zasilania, zapobiegając
    > tworzeniu się pęcherzy
    > par paliwa, co zapewnia niezawodny rozruch silnika. Z uwagi na stałe
    > ciśnienie w układzie zasilania ilość wtryskiwanecjo paliwa zależy od czasu
    > otwarcia wtryskiwacza."
    >
    > Wniosek stąd, że teoretycznie regulator powinien sobie poradzic i z
    > ciśnieniem pompy 250 kPa obcinając go do 100 kPa zawsze, ale nie mam
    > pojecia jak to w paktyce wyglada (ponieważ obciąć 110 kPa do 100 kPa na
    > oryginalnej pompie to nie to samo co 250 kPa do 100 kPa na tej pompie, nie
    > wiem czy przewód zwrotny sobie z tym radzi). Poza tym jak wspomniałem mam
    > wątpliwości co do własciwego typu tego regulatora paliwa (gdyż wymieniali
    > go tam przy okazji pompy i nie wiem czy nie wbudowali mi też do wtrysku
    > Abimexowego, a nie Boschowego). Ponadto chciałbym dodać, że jak na
    > przewodzie paliwowym kiedyś przez przypadek powstało zagięcie, powodujące,
    > że do regulatora paliwo dostawało się pod ciśnieniem niższym (200 kPa, a
    > nie 250 kPa) wcale nie było lepiej - wręcz przeciwnie, samochód z trudem w
    > ogóle jeżdził na beznynie.
    >
    > 7. Przy odkręcaniu korka paliwa nie słychać charakterystycznego zasysania
    > powietrza, nie ma żadnego podciśnienia.
    >
    > 8. Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje głupoty (również byl wymieniany przy
    > okazji wymiany zbiornika paliwa, gdyż poprzedni byl uszkodzony), czasami
    > pełny bak, jezeli nic nie ma. Jego maksymalne wskazanie to 75% zbiornika.
    >
    > 9. Filtr paliwa nie jest problemem - był w tym czasie kilkukrotnie
    > wymieniany. Filtry, które mogą byc stosowane w tym modelu (obecnie założony
    > FP-16.21 firmy AB Filter):
    >
    > - PP-831 firmy Filtron;
    > - FP-16.21 firmy AB Filter;
    > - FPW-01 firmy WF-Sędziszów;
    > - WK 613 firmy Mann+Hummel;
    > - KL 60 firmy Knecht/Mahl.
    >
    > Co może być przyczyną takiego, a nie innego zachowania się samochodu?
    >
    > --
    > http://www.orinoco.wlan.webd.pl
    > Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
    > Simply the best!!!



    WITAM JA MIAŁEM TAKI PROBLEM ZE SWOIM POLONEZEM ATU PLUS ZALOZYLEM GAZ W GRUDNIU 2016
    ROKU BYLO OK DO ZIMY TEGO ROKU BYL PROBLEM JAK JEZDZILEM NA PALIWIE DUSIŁO GO SAM SIE
    WYLACZAL ZAPŁON A JAK JECHALEM NA GAZIE TO BYLO DOBRZE ALE PROBLEM POTEM ZACZAL
    NARASTAC NAWET NA GAZIE MECHANICY ROZKŁADALI RECE NIE WIEDZIELI CO JEST GRANE ALE
    WCZORAJ JEDEN PAN JAK BYLEM U MECHANIKA SWOJEGO POWIEDZIAŁ MI ŻE MEMBRANA KTORA JEST
    U GÓRY WTRYSKU BOSCH JEST USZKODZONA I NALEZY JA WYMIENIC WCZORAJ KUPIŁEM UZYWANA NA
    AUTOZŁOMIE WYMIENIŁEM TA MEMBRANE I JEST LEPIEJ NO ALE WIADOMO UZYWKATO UZYWKA A NOWE
    TO NOWE I Z GWARANCJA DLATEGO MUSZE POSZUKAC NA INTERNECIE I ZAMOWIC NOWA MEMBRANĘ I
    ZALOZYC JA A TAMTA WYJAC I TRZYMAC W RAZIE W WIEC PROPONUJE CI WZIASC I ZROBIC TO
    SAMO CO JA ZROBILEM JESZCZE BYM SPRAWDZIL SILNICZEK KROKOWY MOZE BYC USZKODZONY TYLE
    WIEM NA TEN TEMAT OD TEGO JEDNEGO PANA BO ON JAK POLONEZY BYLY PRODUKOWANE TO ROBIL
    PRZY NICH I PRZY DUZYCH FIATACH I MALUCHACH WIEC PAN MA POJECIE NA TEMAT TYCH
    SAMOCHODÓW


  • 2. Data: 2018-07-08 12:49:41
    Temat: Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA 1.7)
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-08 o 11:40, S...@w...pl pisze:
    > W dniu sobota, 8 grudnia 2007 19:53:52 UTC+1 użytkownik ****************** napisał:

    On już zapewne ok. 10 lat temu pozbył się problemu droga sprzedaży grata.


  • 3. Data: 2018-07-08 17:44:06
    Temat: Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA 1.7)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Spruch,

    Sunday, July 8, 2018, 11:40:24 AM, you wrote:

    [...]

    > WITAM JA MIAŁEM TAKI PROBLEM ZE SWOIM POLONEZEM ATU PLUS ZALOZYLEM
    > GAZ W GRUDNIU 2016 ROKU BYLO OK DO ZIMY TEGO ROKU BYL PROBLEM JAK
    > JEZDZILEM NA PALIWIE DUSIŁO GO SAM SIE WYLACZAL ZAPŁON A JAK
    > JECHALEM NA GAZIE TO BYLO DOBRZE ALE PROBLEM POTEM ZACZAL NARASTAC
    > NAWET NA GAZIE MECHANICY ROZKŁADALI RECE NIE WIEDZIELI CO JEST GRANE
    > ALE WCZORAJ JEDEN PAN JAK BYLEM U MECHANIKA SWOJEGO POWIEDZIAŁ MI ŻE
    > MEMBRANA KTORA JEST U GÓRY WTRYSKU BOSCH JEST USZKODZONA I NALEZY JA
    > WYMIENIC WCZORAJ KUPIŁEM UZYWANA NA AUTOZŁOMIE WYMIENIŁEM TA
    > MEMBRANE I JEST LEPIEJ NO ALE WIADOMO UZYWKATO UZYWKA A NOWE TO NOWE
    > I Z GWARANCJA DLATEGO MUSZE POSZUKAC NA INTERNECIE I ZAMOWIC NOWA
    > MEMBRANĘ I ZALOZYC JA A TAMTA WYJAC I TRZYMAC W RAZIE W WIEC
    > PROPONUJE CI WZIASC I ZROBIC TO SAMO CO JA ZROBILEM JESZCZE BYM
    > SPRAWDZIL SILNICZEK KROKOWY MOZE BYC USZKODZONY TYLE WIEM NA TEN
    > TEMAT OD TEGO JEDNEGO PANA BO ON JAK POLONEZY BYLY PRODUKOWANE TO
    > ROBIL PRZY NICH I PRZY DUZYCH FIATACH I MALUCHACH WIEC PAN MA POJECIE NA TEMAT TYCH
    SAMOCHODÓW

    1. Po co tak WRZESZCZYSZ?
    2. Pożyczyć Ci trochę kropek, przecinków itp.?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: