    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Problemy z Wifi na Androidzie
    Date: Tue, 9 Jul 2019 19:45:51 +0200

    "J.F." 5d24c4c7$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Z tym, ze jak wifi sie urwie i telefon to rozpozna, to
    > powinien przeskoczyc na LTE ... i tu sie otwarte
    > polaczenia powinny przerwac...

    Mam dwa tryby przełączania -- 'łagodny' i 'agrestwny'. Już na łagodnym
    mam zero probblemów; agresywny jest czujniejszy -- kosztem energii
    stale węszy, gdzie by tu przeskoczyć.,..

    BT+LTE+WiFi -- zero problemów. Dziś Środkowe Państwo przysłało to:

    https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    więc lekko posprawdzałem. Włączyłem radio netowe w telefonie
    i przełączałem WiF na LTE... 107 MHz (radio samochodowe<--to_coś),
    2.4 GHz WiFi, 2.4 GHz BT i LTE -- zero problemów.

    Słuchanie radia czy Jutuby z jednoczesnym przełączaniem
    LTE-WiFi daje odbiór bez słyszalnych zakłóceń.

    > Jesli pomoze ... czemu nie.

    Raczej zmienic telefon.

    > Interakcje z BT tez mozliwe niestety - choc IMO to rzadkosc.

    -=-

    Stawiam na przesterowanie.

    W kultowej 340 TPlinka mam problem -- na jednym gniazdku RJ45 OK, ale
    na innym raz za razem tracę łączność drutową. Tuż po restarcie -- OK,
    ale za kilka dni znów problem... Wymiana routerka na taki sam (prawie
    taki sam -- na sprawny) dała dobry efekt.

    W Wieńcu Zdroju było (może jest nadal) od 11 do 13 par widocznych nadajników
    (czyli od 22 do 26 nadajników) na tym samym kanale 2.4 GHz -- choć sygnał
    wysoki/silny, o łączność trudno, bo są wzajemne zakłócenia.

    BTW -- można albo wyłączyć 90% nadajników/routerków, albo przemerdać
    kanały, albo umieścić routerki na słupach wokoło budynków... Gorzej
    z tunelami -- tam słupy nie sięgną. :) [nawet korzeniami]

    -=-

    W razie problemów z WiFi trzeba ściągnąć jakąś aplikację pokazującą eter
    i coś poprzestawiać lub powyłączać, jeśli sygnał jest dostatecznie silny.
    IMO interakcję LTE z WiFi można odrzucić. Gorzej WiFi z BT, ale i tu raczej
    nie ma tragedii. LTE raczej nie chadza po 2.4 GHz a selektywność i WiFi,
    i LTE raczej jest bardzo_dobra/doskonała jak na te zastosowania.

    -=-

    Tak mocno mi zbrzydły druty, że najchętniej bym pozbył się ich całkowicie!

    Z drutami stale są problemy: a to routerek popsuty; a to robotnik szlifierką
    przejechał po drutach na balkonie; a to zwinięcie przewodów cos psuje; a to
    przewód sam z siebie jakoś popsuł się tak, że trzeba było część wyciąć a dwie
    resztki zmufkować...

    Z WiFi nie mam problemów. Niedaleko mego balkonu rosną drzewa -- za jakiś
    czas zapewne zarosną zupełnie...

    Na razie: deszcz/ulewa, mgła, mróz do -25°C czy upał do 30°C lub burze
    z piorunami -- zawsze OK! Tak wewnątrz mieszkań, jak i na zewnątrz.

    -=-

    BTW

    https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    trzeba mówić wprost do mikrofonu, by rozmówca coś usłyszał. Trochę
    trudne, ale IMO ogólnie trudno coś takiego wymyślić, by funkcjonowało
    poprawnie pomimo dużej (ponad pół metra) odległości usta-mikrofon.
    Nie mam z tym czymś doświadczenia -- to moje pierwsze takie coś.

    Łączność z samochodowym radiem -- OK, ale czy stereo czy mono? -- nie wiem.

    Na me pytania do sprzedawcy (o nr wersji BT i stereofoniczność)
    dostawałem odpowiedzi typu -- 'have a nice day'. ;)

    Wrzucę (na karcie lub penflaszce) jakieś nagranie tylko
    na lewy i tylko na prawy kanał -- obaczę. ;) (usłyszę)

    Nie wiem, czy łyka mikroSD i penflaszkę... Nie
    wiem, czy łyka tylko MP3, czy i inne formaty...

    Napięcia w voltach nie pokazuje.

    Kupiłem pospiesznie, ale nie żałuję, choć tuż po kupnie wybrałbym coś innego.

    Przed ~tygodniem Środkowi przysłali mi też grafity kolorowe.
    Bardzo fajne, ale to raczej kredki do malowania niż grafity do pisania.

    https://pl.aliexpress.com/item/32964568044.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    4 rureczki, ale w jednej było tylko 14 sztuk; w pozostały
    było po 15, ale co najmniej jeden o 5 mm krótszy od innych. :)

    -=-

    Polubiłem takie kupowanie.

    --