    From: "Ewa" <.@.>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Date: Sat, 4 May 2019 18:14:25 +0200

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5ccd9835$0$501$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tu widać że im więcej RAM tym lepiej.
    > Bez tego powyżej 8GB RAM nie widzę różnicy (mam 16GB i w stacjonarce i
    > w laptopie to sobie popatrzyłem swego czasu 8 vs 16)

    Chyba w moich oczekiwaniach od razu wystartuję z 16 GB.
    Niektóre laptopy mają tylko 1 gniazdo pamięci, więc wtedy nie ma mowy
    o rozszerzeniu, tylko o wymianie.
    Nie wiem czy przy kupnie można sobie w sklepie od razu zażyczyć większą
    pamięć i oczywiście dopłacić?

    > Szukaj promocji na coś fajnego z i5 8-smej generacji.
    > Jak grasz to jakiś "gamingowy"
    > Na przykład w promocji "bez vat" jest teraz w mediamarkt Laptop HP
    > Pavilion Gaming 15-cx0007nw i5-8300H/8GB/1TB/GTX1050/Win10H
    > za 240zł brakujące do 3000 kupujesz dysk 480GB SSD m.2 i jest fajna
    > maszynka.
    Nie gram i nie wiem czy miałoby sens kupienie laptopa gamingowego
    gdy nie planuje się w ogóle używania go do gier?

    Wspomniałeś o dysku SSD. Tylko takie biorę pod uwagę, ale większe,
    np. 1TB są już drogie.
    Istotny może byc także dla mnie interface. Mam taki dodatkowy adapter,
    który pozwala wewnętrzne dyski podłączać zewnętrznie do laptopa
    za pośrednictwem USB. Ale tylko te z interfacem SATA, ewentualnie EIDE
    dla starszych dysków. Dokupując dodatkowy dysk wolalabym od razu
    nie eleminować napędu DVD w celu włożenia drugiego dysku. Zresztą
    zdaje się, że nie zawsze da się to zrobić.

    Pozdrawiam
    Ewa