    From: "Ewa" <.@.>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Date: Sat, 4 May 2019 18:32:19 +0200

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5ccd7657$0$15515$426a34cc@news.free.fr...

    > Dlaczego nowego? Używany laptop z górnej półki z reguły będzie dużo
    > lepszy/trwalszy niż jakiś tani - ale nowy - marketowy gniot.

    Nie brałam pod uwagę kupna używanego laptopa, bo podobnie jak
    przy kupnie starego samochodu, nigdy do końca nie wiesz na co
    trafisz. Ale rozważę i to.

    > Kompilacja dużych projektów, transcoding wideo, gry 3D.

    Transcoding wideo może mieć czasami zastosowanie. Zakładam
    oglądanie filmow przeważnie na laptopie. Ale zdarza się, że dobrze
    by było móc oberzeć filmy na telewizorze, a mój TV nie odtwarza
    wszystkich formatów. Natomiast nie planuję łączenia laptopa
    z telewizorem.

    > W zasadzie to w każdej. Obecnie 4GB często pochłania sam system z
    > cache.

    OK. Zacznę od razu od 16 GB.

    > Każda nie starsza niż 20 lat. Dla normalnego człowieka (tj.
    > nie-gracza)
    > istotna jest wyłącznie rozdzielczość ekranu. Przy 15" zalecałbym co
    > najmniej 1600x900.

    Ja od razu zakładałam Full HD, czyli 1920*1080.

    Podoba mi się określenie: normalny człowiek = nie-gracz :-)

    Pozdrawiam
    Ewa