    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Date: Wed, 11 Nov 2015 20:08:21 -0600
    <5642430f$0$702$65785112@news.neostrada.pl> <n1u2k9$hji$1@dont-email.me>
    <56431ccf$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vpai$qku$1@dont-email.me> <56436d35$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vrh5$4lf$1@dont-email.me>
    <5643944f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20b19$81s$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n20drk$jtq$1@dont-email.me>
    <5643c0a6$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20fga$q41$1@dont-email.me> <5643c6ef$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnn47ijj.63n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> [...]
    >
    > KERNEL=="sd[a-z]", ACTION=="add|change", \
    > ENV{DEVPATH}=="/devices/*/1-2/1-2:1.0/host*", SYMLINK+="USB2"
    >
    > ...i kolejne analogiczne linijki opisujące reszte portów w systemie.
    >
    > Akurat jakiś tydzień temu miałem potrzebę, by takie same urządzenia
    > usb-storage były rozpoznawane na podstawie dziurki, do której zostały
    > podłączone. I są -- tworzy się dla nich link /dev/USBn, w zależności
    > od fizycznego umiejsowaienia, a niezależny od kolejności odnajdowania
    > (tak jak to jest w przypadku samych urządzeń /dev/sda, /dev/sdb...).
    > Tego właśnie potrzebowałem i dokładnie to mam.

    Tak ma być i u nas :-) Identyfikacja co gdzie wsadzone, bez wpływu na to
    kiedy wsadzone albo bez wpływu na to że 2-giej płytki brak, bo chwilowo
    wyjęta do serwisu, ale 1-sza oraz 3 i 4-ta są i działają normalnie, pod tymi
    samymi adresami co były - nic się nie może przesuwać aby zasłonić dziurę,
    nic nie może się dublować bo coś się nie do końca odłączyło i zablokowało
    COM5 i nagle COM6 się pojawił, jak to się dzieje w Windows.

    > Obrotowe przełączniki, to ja miałem w urządzeniach podłączanych do
    > łańcucha SCSI. Dziękuję, wystarczy, przypuszczam, że juz nie chcę.

    Też mam jakiś uraz archaizmu do wszelkich dip-switchy czy rotary-switchy :-)