eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Profil opony-pytanie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 21. Data: 2011-02-11 09:23:23
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-02-11, kakmar <k...@g...com> wrote:
    >
    > Ale co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myślałem
    > że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. Idę poszukać pod wyrkiem
    > koca, to se nim opony owinę.
    >
    Przeczytaj post KJ-a i moja odpowiedz na niego.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 22. Data: 2011-02-11 09:28:07
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.02.2011 []v[]artec <m...@W...pl> napisał/a:
    > W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze:
    >> Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc
    >> nieprzewidywalne
    >
    > Jechałem z kolegą, który latał w tamtym sezonie R1 i właśnie przez
    > niedogrzane PP miałby prawie dzwona.

    Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
    Będzie bezpieczny.

    > Wyleciał z drogi, ale skończyło się
    > na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza.
    > Dokładnie tak samo wypowiedział się na temat tych opon. Jeśli jest
    > ciepło i są dogrzane to pięknie trzymają a przy niedogrzaniu albo
    > niskiej temp. zewnętrznej nie jest w ogóle fajnie.

    Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
    zgłupiałem.
    >
    > Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
    > maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
    >
    > Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

    To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 23. Data: 2011-02-11 09:39:04
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-02-11, kakmar <k...@g...com> wrote:
    >
    > Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
    > Będzie bezpieczny.
    >
    Wyluzuj.
    >
    > Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
    > zgłupiałem.
    >
    Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
    i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
    przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
    rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
    temperature.
    >
    > To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.
    >
    Wyluzuj.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 24. Data: 2011-02-11 09:41:34
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
    > Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na
    > maksymalnie świeże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada).
    >
    > Z chęcią wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek.

    Polatałem 6 tys. km w TL-S na Pilot Road 2CT na tyle (przód miałem
    miękki) i to był strzał w 10. Na mokrym trzyma (miałem nawet epizod na
    śniegu w czasie gradobicia), na zimnym i gorącym też. Po 6kkm nie widać
    było w ogóle zużycia pomimo, że poprzedni Maxxis Presa Sport skończył
    żywot po 3kkm przy takim samym traktowaniu. Bardzo fajna oponka, polecam.

    --
    pozdr
    DP


  • 25. Data: 2011-02-11 09:42:44
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.02.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > On 2011-02-10, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
    >>
    >> ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power?
    >>
    > A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe.

    Nie doczytałem do końca i już parę razy odpisałem, ale napiszę
    jeszcze raz, co mi tam.
    PP i PP2CT to zwykłe, szosowe opony, do zwykłej codziennej jazdy.
    Jeździłem na nich 3 sezony od -5 na suchym i 0 na mokrym.
    To są bardzo dobre opony na mokrą drogę a nie na tor.
    >>
    >> Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami.
    >>
    > Owszem.
    >>
    >> Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno
    >> cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure.
    >>
    > Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure.
    >>
    >> Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne.
    >>
    > Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny.
    >
    Ogólnie opony torowe mają inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
    coś w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
    mokro. Torowe są łyse na sucho, i mają "dziwne" bieżniki na moro.
    Torowe jak się przyjrzeć z bliska mają też oznaczenia mieszanki, bo ten
    sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardościach.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 26. Data: 2011-02-11 09:49:43
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-02-11, kakmar <k...@g...com> wrote:
    >
    > Ogólnie opony torowe mają inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze maja
    > coś w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na
    > mokro. Torowe są łyse na sucho, i mają "dziwne" bieżniki na moro.
    > Torowe jak się przyjrzeć z bliska mają też oznaczenia mieszanki, bo ten
    > sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardościach.
    >
    Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
    co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
    pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
    nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 27. Data: 2011-02-11 09:56:31
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.02.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na
    > co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro
    > pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to
    > nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-)

    Bo różnicę zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodę na asfalcie.
    I do tego właśnie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
    różnicy. Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
    wody na jezdni.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 28. Data: 2011-02-11 10:01:28
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-02-11, kakmar <k...@g...com> wrote:
    >
    > Bo różnicę zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodę na asfalcie.
    > I do tego właśnie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma
    > różnicy. Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
    > wody na jezdni.
    >
    Przeciez to samo napisalem. Bieznik na takich torowkach slabo nadaje sie do
    pompowania wody. Przod ma bardzo cienkie rowki a tyl ma ich jak na lekarstwo
    i powyzej 120 sie plynie a nie jedzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 29. Data: 2011-02-11 10:05:59
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 11.02.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > On 2011-02-11, kakmar <k...@g...com> wrote:
    >>
    >> Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratę, pilot TV/gamepad i czipsy.
    >> Będzie bezpieczny.
    >>
    > Wyluzuj.
    >>
    >> Ale wy piszecie o PP, czy o jakichś torowych slickach? Bo zupełnie
    >> zgłupiałem.
    >>
    > Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac
    > i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo
    > przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego
    > rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta
    > temperature.
    >>
    >> To ja jednak polecam koc, ten w kratę, w konfiguracji jak powyżej.
    >>
    > Wyluzuj.
    >
    Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym
    wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał się. Akurat na cywilnych PP na
    cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak
    nie mogę, nawet jak się wyluzuję.

    Dobrze że chociaż ten drugi, już sobie po takim dramatycznym
    doświadczeniu kolegi, takich "hardcorów" na koła nie założy.

    Koc, piwko, pilot, czy czegoś brakuje? Aaa wyluzować się ;-)

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 30. Data: 2011-02-11 10:07:06
    Temat: Re: Profil opony-pytanie.
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-02-11 10:56, kakmar pisze:
    Za to sporo się zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa
    > wody na jezdni.

    Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym
    profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla
    siebie i dla tylnej opony.
    Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza"
    i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej"
    i dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej
    potem tyl zaczynal aquaplanning.

    KJ

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: