    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 21 Mar 2019 23:43:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Programowanie wizualne
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Moim zdaniem to, że nasze języki programowania są oparte na tekście, a nie na
    strukturze, jest sporym utrudnieniem

    Ale też pozwala zunifikować zestaw narzędzi do pracy z kodem. O ile jeszcze można
    sobie wyobrazić, że ktoś na swoim komputerze chce sobie zainstalować osobne narzędzie
    do każdego swojego ulubionego języka, to wiele takich narzędzi działa w połączeniu
    np. z repozytoriami. Taki git diff na zdalnym serwerze robi robotę, bo nie wnika, w
    jakim ulubionym dialekcie LISPa ktoś coś napisał.

    > (i pojawiają się idiotyczne diffy w rodzaju tego że ktoś gdzieś dodał nową linię
    albo że się zmieniły końcówki linii na CRLF, albo że ktoś woli spacje a ktoś inny
    tabulacje).

    To, czy taki diff jest idiotyczny, zależy od kontekstu. A nie chcemy obciążać tym
    kontekstem zdalnej infrastruktury. Ot, taka sytuacja.

    Rozwiązaniem może być projektowanie języków tak, aby dały się sensownie diffować. Czy
    wtedy ogon merda psem? Nie wiem, bo język też jest narzędziem (tak jak ten diff!) a
    nie celem.