  • 1. Data: 2010-03-11 10:11:01
    Temat: Prośba o pomoc, łańcuszek rozrządu
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    Witam
    w jesieni zostałem szczęśliwym posiadaczem motocykla
    Honda CB 550 CS Nighthawk '83
    motocykl wymagał przeglądu więc oddałem go do znajomego serwisu
    wszystko było ok do momentu wymiany łańcuszka rozrządu
    (łańcuszek musiał być wymieniony, "dzwonił" o pokrywę zaworów, po demontażu
    okazało się,
    że jest rozciągnięty do granic możliwości)
    i tutaj zaczynają się schody
    we wszelkich katalogach części ten motocykl poprostu NIE ISTNIEJE :(
    nie można dobrać zamiennika bo nie wiadomo jaki

    opracowane zostały dwa rozwiązania problemu
    1. w Norwegii jest oryginalny łańcuszek ale droooogi niesamowicie (z wysyłką
    grubo ponad 500zł)
    2. łańcuszek został pomierzony, policzony i trzeba kupić taki tylko dłuższy
    i go skrócić

    w związku z powyższym mam kilka pytań

    1. Orientuję się ktoś czy ten silnik występował także w innych motocyklach
    Hondy ?
    2. Czy ktoś przerabiał drugą opcję (z dopasowaniem łańcuszka) ?
    3. Może polecicie jakąś firmę która jest w stanie dobrać odpowiedni
    łańcuszek
    4. Może coś innego podpowiecie

    Dodam że przeszperałem Internet i Allegro, wysłałem mejle do firm które
    znalazłem
    zawsze odpowiedź negatywna :(

    Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-03-11 11:41:45
    Temat: Re: Prośba o pomoc, łańcuszek rozrządu
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-11 11:11, Paweł pisze:

    > 1. Orientuję się ktoś czy ten silnik występował także w innych
    > motocyklach Hondy ?

    Taka ?
    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CB5
    50SC%2082.jpg

    Bo jesli tak to ma silnik wspolny z europejska CBX550F. Prawdopodobnie
    lancuszek z CBX650 tez bedzie pasowac.

    > 2. Czy ktoś przerabiał drugą opcję (z dopasowaniem łańcuszka) ?

    Mozna kupic lancuszki na ogniwa.

    > 3. Może polecicie jakąś firmę która jest w stanie dobrać odpowiedni
    > łańcuszek

    Olek Motocykle oferuje chyba lancuszki na wymiar.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-03-11 16:39:42
    Od: Arni <n...@s...org>

    W dniu 2010-03-11 12:41, Kuczu pisze:

> [...]
    50SC%2082.jpg

    > Bo jesli tak to ma silnik wspolny z europejska CBX550F. Prawdopodobnie

    przychylam sie do tego przypuszczenia. Nadmienie, ze uzywany łancuszek
    do 650 akurat poiadam wiec mozna sprawdzic o ile bedzie z 550 do pomiarów

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2010-03-11 23:52:37
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Paweł wrote:
> [...]
    > łańcuszek
    > 4. Może coś innego podpowiecie
    >
    > Dodam że przeszperałem Internet i Allegro, wysłałem mejle do firm które

    poszukaj na allegro ja tak szukałem do mojego

  • 5. Data: 2010-03-12 01:58:04
    Od: Piotr Pietrasik <s...@g...usunto.pl>

    Paweł <p...@o...pl> wrote in

> [...]
    > nie można dobrać zamiennika bo nie wiadomo jaki
    >
    > opracowane zostały dwa rozwiązania problemu

    Czesc.

    Lancuszek nie jest problemem do tego motocykla, IMO jest to
    standardowy lancuszek DID SCA0412ASDH, prawdopodobnie
    134 ogniwa, ale najlepiej policzyc je dokladnie.
    Teoretycznie istnieje mozliwosc zakupu tego lancuszka w Hondzie,
    oryginal DAIDO kosztowalby 500,20 PLN brutto, ale nie chcesz
    oryginalu, bo one sa zakute fabrycznie i do wymiany trzeba
    rozebrac silnik w drobiazgi.

    Problemem za to bedzie napinacz, bo w tym motocyklu
    jest dosc paskudny typ napinacza, ktory moze byc juz mocno zuzyty.
    Na pewno do wymiany bedzie sie kwalifikowala sprezyna, a
    jej zakup jest problematyczny, bo o ile kosztuje nieduzo (17,08 PLN) to
    dawno nie jest juz produkowana, Honda jednak oferuje mozliwosc
    jej zakupu, ale nie podaje czasu oczekiwania na czesc, czyli
    mozna na nia czekac tydzien albo i pol roku.
    Do tego do prawidlowego fukcjonowania napinacza moze sie okazac, ze
    trzeba wymienic slizg, ale co dziwne z tym akurat nie ma problemu-
    nawet wydaje mi sie, ze mam taki na polce w magazynie, a nawet jesli
    nie, to dostepnosc jest 3 do 5 dni.

    Motocykl ten nie jest jakims dziwactwem, tu znajdziesz katalog czesci
    do tego motocykla:
    http://www.hondapartshouse.net/pages/parts/viewbybra
    nd/7/Honda.aspx
    Ogolnie do tego motocykla silnikowo pasuje duzo czesci od CBX650
    z lat 83-85, osobiscie nie lubie tego silnika.
    Zawsze bedzie w nim cos stukalo, bo jak nie lancuszek, to napinacz,
    jak nie napinacz, to naped alternatora albo kasatory hudrauliczne
    luzow, ktore tez maja swoja zywotnosc.

> [...]
    > 2. Czy ktoś przerabiał drugą opcję (z dopasowaniem łańcuszka) ?
    > 3. Może polecicie jakąś firmę która jest w stanie dobrać odpowiedni

    Piotr Pietrasik, Honda Motorista.
    /---------------------------------------------------
    --------\
    - ST1100A EXC450 ItalJet Formula 125 Jawa350 Sarenka... ??? -
    \---------------------------------------------------
    --------/
    'nie masz nic do powiedzenia, to nie pisz'

  • 6. Data: 2010-03-12 12:14:07
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    > przychylam sie do tego przypuszczenia. Nadmienie, ze uzywany łancuszek do
    > 650 akurat poiadam wiec mozna sprawdzic o ile bedzie z 550 do pomiarów

    Byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie
    wszelkie info nt łańcucha wrzuciłem do galerii

    http://picasaweb.google.pl/Albumkurs/HondaCB550CSNig
    hthawk83#

    pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2010-03-12 12:22:23
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    > Lancuszek nie jest problemem do tego motocykla, IMO jest to
    > standardowy lancuszek DID SCA0412ASDH, prawdopodobnie
    > 134 ogniwa, ale najlepiej policzyc je dokladnie.

    Też mam takie przypuszczenie
    wymiary ogniw łańcucha się zgadzają
    nie zgadza się układ ogniw
    DID SCA0412ASDH jest w układzie 4x5
    a mój jest w układzie 4x4
    tu są fotki
    http://picasaweb.google.pl/Albumkurs/HondaCB550CSNig
    hthawk83#

    czy przy zgadzających się wymiarach ale innym układzie nie będzie problemu
    ??

> [...]
    > Ogolnie do tego motocykla silnikowo pasuje duzo czesci od CBX650
    > z lat 83-85, osobiscie nie lubie tego silnika.

    Dzięki za słowa pocieszenia i fachowe info

    Kupiłem ten motocykl jako "pierwszy" po wielu latach przerwy
    i chciałem go na rozgrzewkę na sezon lub dwa
    przez chwilę myślałem że spadł z kosmosu albo go wykopali gdzieś w Holandii
    nikt go nie mógł znaleść w żadnych katalogach
    info w Internecie też wyjątkowo ubogie

    jeszcze raz dzięki za informacje
    pozdrawiam
    Paweł