  • 1. Data: 2014-11-14 22:15:01
    Temat: Prosta ładowarka li ion 18v 3 Ah
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Szukam pomysłu na prostą ładowarkę do baterii do elektronarzędzi
    ma być w miarę tania oraz bezpiecznie naładować pakiet nie robiąc mu szkody
    w pakiecie nie ma dostępu do poszczególnych ogniw tylko + i -
    słabe pakiety w domu ładuje zasilaczem z ograniczeniem prądu 3A i ustawionym
    napięciem 20V
    nie wiem czy nie robie mu szkody ale to sa juz stare baterie
    tylko to niezbyt mobilne rozwiazanie
    jakieś propozycje ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-11-15 11:52:09
    Temat: Re: Prosta ładowarka li ion 18v 3 Ah
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawionym napięciem 20V
    > nie wiem czy nie robie mu szkody ale to sa juz stare baterie

    Oryginalna ładowarka DeWalt:
    kondensator, mostek, sterownik
    Dostałem ją na 110V. Przeróbka polegała na wymianie kondensatora (dużego)
    okazało się, że te od silników idealnie się nadają.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2014-11-15 18:26:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Desoft pisze:

> [...]
    > Dostałem ją na 110V. Przeróbka polegała na wymianie kondensatora (dużego)
    > okazało się, że te od silników idealnie się nadają.

    Do litówek? Chyba że bateria ma swoją elektronikę?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-11-17 18:57:45
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Do litówek? Chyba że bateria ma swoją elektronikę?

    Nie. To stara wiertarka - NiCd.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2014-11-17 20:00:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Desoft pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. To stara wiertarka - NiCd.

    Coś mi się chyba pozajączkowało, wydawało mi się że Szumek wspominał o
    pakietach litowych.

  • 6. Data: 2014-11-17 22:00:08
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    tak dokładnie li ion chcę ładować
    narazie jako tako ładuje w domu zasilaczem
    ustawiam ograniczenie prądu na 2-3 A
    napięcie na 20 V i czekam aż prąd spadnie do 0
    tylko że chce to ładować w warunkach polowych
    tzn żeby było małe i bez kabelków
    i nie zakatować baterii
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-11-18 16:55:04
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > ustawiam ograniczenie prądu na 2-3 A
    > napięcie na 20 V i czekam aż prąd spadnie do 0
    > tylko że chce to ładować w warunkach polowych

    Jakieś zasilanie tego musisz mieć. Może to być przetwornica - będzie zgrabne
    i ekonomiczne.
    Musisz ją zrobić lub wykorzystać od czegoś... zasilacz do laptopa?
    Możesz dać zwykłe trafo prostownik itd. Nie będzie takie poręczne, ale
    mniejsze od zasilacza uniwersalnego. Zaleta: najprostsza konstrukcja.
    Możesz pójść na uproszczenia i dać prosty zasilacz nieizolowany. Trzeba
    trochę pokombinować z ograniczeniem napięcia. No i najważniejsze: izolacja
    czyli bezpieczeństwo.

    Niezależnie co z powyższych wykorzystasz sterownik musi być praktycznie taki
    sam - część wspólna :) - i tak i tak musisz to mieć.

    Pozostaje jeszcze opcja zakupu oryginalnej ładowarki, lub adaptacji jakiejś
    zbliżonej.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2014-11-18 20:47:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Szumek pisze:
    > tak dok?adnie li ion chce ?adowaae
    > narazie jako tako ?aduje w domu zasilaczem
    > ustawiam ograniczenie pr?du na 2-3 A
    > napiecie na 20 V i czekam a? pr?d spadnie do 0
    > tylko ?e chce to ?adowaae w warunkach polowych
    > tzn ?eby by?o ma?e i bez kabelków
    > i nie zakatowaae baterii
    > pozdrawiam

    Czy ten pakiet ma zabezpieczenia na poszczególnych celach? Bez tego w
    obecnej konfiguracji ryzykujesz pożar i/lub zatrucie. Z rozwiązań
    gotowych mogę polecić tylko ładowarkę modelarską np imax B6, pakiety
    litowe ładuje do 6 cel w szeregu.