    Subject: Re: Prostownik 15A
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Mon, 7 Sep 2020 18:10:45 +0200

    W dniu 2020-09-06 o 07:26, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ
    >
    > taa ... zabezpieczenie termiczne wazna rzecz ... a ja glupi nigdy nie
    > dawalem ...
    >

    > Na jaka moc wam wygladaja te transformatory?
    > Ja bym im dal z 50VA, toroid troche wiecej, ale chinczycy juz mnie nie
    > raz zaskoczyli.
    > Postep w blachach czy w plastikach - i 100C izolacji nie przeraza ?

    Bo to wszystko jest robione na zasadzie im większa cyfra tym lepiej dla
    ludzi którzy po prostu nie znają się.
    Dlaczego? Bo pięknie wygląda na etykietce a taki sprzęt i tak kupują w
    marketach osoby do ładowania jakiegoś starego 45..60Ah z Seiczento w
    zimie i te 15A to ma przez 30 sekund a potem prąd ładnie spada i
    prostownik "daje rady".

    A co zrobić aby mój produkt się sprzedawał? Napiszmy pincet Amper, tak
    jak na kablach "rozruchowych" z kilogramem gumy i drucikiem jak do
    lampek choinkowych.

    Kto posiadający akumulatory trakcyjne kupuje takie prostowniki do nich?
    No nikt. Jak się trafi nawiedzony klient to na gwarancji się wymieni ten
    jeden na 10 tysięcy. Jest wkalkulowany w cenę...

    Sam mam jakiegoś Einhell'a Elektronic 10A. Ma metalową obudowę i
    kontrolę napięcia ładowania aby nie przeładować. Przez 15 lat użyty może
    2-3 razy. Nigdy mu prądu nie mierzyłem i trakcyjnych nie ładowałem. Po
    podłączeniu aku leci na maxa na niecałą minutę potem prąd pomału maleje
    i robi co ma robić. Rano zabrałem aku do auta.

    Bardziej przyczepił bym się braku kontroli napięcia ładowania, czyli
    trzeba pilnować aby nie zagotować elektrolitu.

    zdrówko.

    --
    Irokez