-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Desoft" <N...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
Date: Thu, 11 Mar 2010 00:06:05 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 28
Message-ID: <hn99ai$s8h$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: hhost-82.mtm-info.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268263058 28945 80.54.179.82 (10 Mar 2010
23:17:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Mar 2010 23:17:38 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:584174 pl.sci.inzynieria:26203
[ ukryj nagłówki ]Generalnie takie prostowniki rozruchowe mają napięcie niższe niż akumulator
np.: 11V. W momencie zakręcenia kiedy napięcie zbytnio spada, przejmują
zasilanie i utrzymują go na tym poziomie.
Na tyrystorach ciężko coś takiego będzie sklecić. Najprościej byłoby wykonać
odczep na wtórnym lub nawet pierwotnym uzwojeniu aby dopasować napięcia.
Do tego cztery diody na kawałku radiatora.
Można też spróbować regulacji tyrystorowej (lepiej tranzystorowej), ale nie
do rozruchu tylko do podładowania akumulatora.
Na tranzystorach (pewnie z pięć minimum) można byłoby te kilkadziesiąt
amperów wydusić. Gdyby zrobić dobre ograniczenie prądowe to rozruch
polegałby na podłączeniu prostownika i zakręceniu po np.: 30 sekundach. tak
wstępnie szacując taki układ nie da więcej jak 20-30A - przy 50A trzeba
wytracać z 1kW mocy.
Na tyrystorach jest gorzej bo tracimy kontrolę nad prądem i mamy bardzo
skomplikowany układ sterowania. Musiałby reagować na pobór prądu i napięcie
na akumulatorze.
Generalnie ta droga nie przysłuży się żywotności akumulatora. Ładowanie
akumulatora prądem 50A i ograniczenie napiecia do 14,5V jest całkowicie
bezpieczne.
Przy takich mocach taniej może wyjść kupno prostownika (ewentualnie
przeróbka transformatora w spawarce) niż spalenie paczki wysokoprądowych
elementów.
--
Desoft
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 02:46 Pszemol
- 11.03.10 04:48 PeJot
- 11.03.10 08:00 Sylwester Łazar
- 11.03.10 08:13 Sylwester Łazar
- 11.03.10 13:35 _________
- 11.03.10 20:24 Padre
- 12.03.10 08:18 Jackare
- 12.03.10 08:37 William Bonawentura
- 12.03.10 09:11 Jackare
- 12.03.10 10:39 William Bonawentura
- 12.03.10 11:08 Wojtek Barud
- 12.03.10 13:11 J.F.
- 12.03.10 13:47 Jackare
- 12.03.10 18:28 Pszemol
- 13.03.10 03:56 Padre
Najnowsze wątki z tej grupy
- A jednak nie kondensatory
- Re: A jednak nie kondensatory
- odzysk z panela PV
- tuner i silnik od rolety
- Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- Boję siię capa...
- Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- PT500
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=