eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProsty sposób na zachęcenie Polaków do kupowania lepszych samochodów › Re: Prosty sposób na zachęcenie Polaków do kupowania lepszych samochodów
    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prosty sposób na zachęcenie Polaków do kupowania lepszych samochodów
    Date: Tue, 28 Sep 2010 18:50:18 +0200

    dyskusyjnych:i7t523$sl8$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał
    >
    > I myslisz ze to cos da ?

    Oczywiście, że cwaniak może cofać licznik co roku, ale zwykły człowiek?

    Często zwykły uczciwy użytkownik sprzedaje samochód do komisu a "eksperci" z
    komisu picują zaczynając od licznika.

    Tymczasem taka baza będzie już pierwszym utrudnieniem.

    Oczywiście masz rację, że ceny prawdziwych trupów spadną, ale wiele osób
    kupuje trupy myśląc, że to porządne, warte swojej ceny samochody w dobrym
    stanie. Ci ludzie wybiorą coś innego - nowszego, mniejszego - faktycznie w
    dobrym stanie technicznym - a przecież o to chodzi.

    Jasne, że taka baza danych może stać się źródłem pewnych marginalnych
    nadużyć, ale ten margines nie może być koronnym argumentem przeciw!
    Długoterminowe zalety przeważą nad wadami.

    Mówisz, że starocie z Niemiec zastąpią "nasze"? Wątpię. Mając do wyboru
    weryfikowalny (w jakimś stopniu) pojazd z polskiej bazy danych i zagadkę z
    Niemiec - co wybierzesz?

    W tej chwili wolę kupić coś z USA, bo za 30 zł mogę sprawdzić niezwykle
    dokładnie historię tego pojazdu. Często są nawet zdjęcia. Nieuczciwy
    handlarz ma o wiele trudniejsze zadanie, żeby wcisnąć mi totalnego bubla. I
    o to w tym ma chodzić: narzędzie dla uczciwych w walce z oszustami.