    From: Ivam <f...@W...fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: "Protector" w pompie hamulcowej
    Date: Sun, 20 Jan 2013 21:21:57 +0100

    W dniu 2013-01-20 20:43, Adam Wysocki pisze:
    > Po co w pompie hamulcowej jest ten cycek?
    >
    > http://gsxf.pl/gof/cycek.jpg

    Nie w każdej pompie on jest. Np. w brembo od kilofazera go nie ma. Albo
    w kilku, które ja widziałem akurat nie było;)

    > Ale co on protectuje i przed czym?

    Jak wciskasz tłoczek, to nadmiar płynu hamulcowego wyciskany jest
    właśnie do góry przez ten otwór. Bardzo chlapie przy odpowietrzaniu, gdy
    nie masz założonej pokrywki.

    Zobacz jak odpowietrzasz, że poziom płynu właśnie nad tym cyckiem nieraz
    troszkę się uniesie. Gdyby nie ten cycek to płyn by wyskakiwał na
    20-40cm nad pompę.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo