    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeciążenie rezystora 5 W
    Date: Sat, 9 Feb 2019 21:09:59 +0000 (UTC)

    b...@g...com wrote:

    > Niby tak, ale promieniowanie IR przewodzi dobrze.

    W sumie...

    > Tego nie wiem. Jak miałem całą zanurzoną w roztworze chlorku żelaza
    > nic do środka nie wpływało.

    Ja właśnie taki test zrobiłem. Kupiłem grzałkę zanurzalną 100 W (230 V) z
    termostatem, wydłubałem termostat, złożyłem grzałkę szczelnie (bez kołka
    od termostatu), zanurzyłem w wodzie, włączyłem. Efekt -- pół minuty i
    wywaliło gumowy korek, woda dostała się do środka, prąd w wodzie.

    Zakładam że przez nieszczelności dookoła kołka od pokrętła termostatu
    wyrównuje się ciśnienie.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika