  • 11. Data: 2014-04-10 19:17:41
    Temat: Re: Przed zakupem auta będzie można zweryfikować jego historię
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Apr 2014 18:08:35 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Oczywiście, że tak. Jest tam kilka danych osobowych.

    Nazwiska chyba się nie wstydzisz a listy kochank czy rozmiaru fiuta tam nie
    ma, nie pekaj :)
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-04-10 19:24:41
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    Cześć,

    ciekawe co będzie znaczyło pojęcie "historię" pojazdu.
    Pewnie będą zawarte takie stwierdzenia:
    - "lakierowany element",
    - "wymiana silnika",
    - "uczestnictwo w wypadku/kolizji komunikacyjnej",
    - "wymiana szyby i maski",
    - "przegląd okresowy"
    etc.
    i inne tego typu ogólnikowe nic nie znaczące stwierdzenia.

    Uważam że do bazy powinny być umieszczone podczas przeglądu okresowego (i po każdej
    kolizji i każdym wypadku drogowym po naprawie) następujące czynności serwisowe:

    1. Pomiar punktów bazowych płyty podłogowej/ramy podwozia - wydruk/zdjęcie.
    2. Pomiar geometrii zawieszenia- wydruk/zdjęcie.
    3. Ściąganie osłony nad poduszką powietrzną kierowcy celem sprawdzenia jej fizycznej
    obecności - fotografia.
    4. Analiza spalin- wydruk/zdjęcie.

    Wyniki tych ww. czynności powinny być wydrukowane dla właściciela pojazdu i także
    zapisane w bazie o której wspomina anacron w poście tytułowym.

    Pozdrawiam,
    Bugatti

  • 13. Data: 2014-04-10 21:04:39
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-04-10 18:08:35 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Oczywiście, że tak. Jest tam kilka danych osobowych. Chyba nie muszę
    > tłumaczyć tego akurat Tobie?

    A po co jakieś durne dane osobowe?!

    Historia auta to:

    - wyprodukowane 1.01.2000
    - zarejestrowane 2.02.2000
    - badanie techniczne 3.03.2003, 45 944 km
    - badanie techniczne 2.03. 2005, 112 233 km
    - pojazd sprzedano
    - badanie techniczne...

    Po jaki penis ta miały by być jakiekolwiek dane osobowe?
    Historię pojazdu sprawdzasz, a nie życiorysy właścicieli.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2014-04-10 21:05:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-04-10 19:24:41 +0200, Bugatti <b...@g...com> said:

> [...]
    > pujące czynności serwisowe:
    >
    > 3. Ściąganie osłony nad poduszką powietrzną kierowcy celem sprawd
    > zenia jej fizycznej obecności - fotografia

    Tylko z tej?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2014-04-10 22:40:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-10 21:04, Bydlę pisze:

> [...]
    >

    > Po jaki penis ta miały by być jakiekolwiek dane osobowe?
    > Historię pojazdu sprawdzasz, a nie życiorysy właścicieli.

    W Anglii są nazwiska, miejscowości, daty. Zajrzyj kiedyś, to
    przestaniesz bez sensu się mądrzyć.

    --
    MN

  • 16. Data: 2014-04-12 10:18:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    > Ciekawe po co? Ale już laptopy same się rejestrują, przez GPS czy inne
    > medium. Widocznie jest jakaś różnica. W ramach ćwiczeń kory mózgowej weź
    > sobie ją odnajdź.

    No jest różnica, rejestrowanie korzystania z komputera daje mnóstwo
    informacji, które można jakoś wykorzystać. W ramach ćwiczenia kory mózgowej
    możesz sobie to rozważyć :-)

  • 17. Data: 2014-04-12 10:22:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bugatti" <b...@g...com>

    Wyniki tych ww. czynności powinny być wydrukowane dla właściciela pojazdu i
    także zapisane w bazie o której wspomina anacron w poście tytułowym.
    --
    A ja nie widzę potrzeby rejestrowania żadnych danych o cudzych samochodach
    prywatnych :-) choć oczywiście dobrze by sprzedający mi samochód dostarczył

  • 18. Data: 2014-04-12 16:34:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-04-10 22:40:28 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > W Anglii są nazwiska, miejscowości, daty.

    Ale mnie interesuje polska historia polskiego (tu zarejstrowanego) pojazdu.
    To raz. Dwa: nie ma ŻADNEGO problemu w tym, by zainteresowany widział
    tylko dane pojazdu, nie osobowe właścicieli. Naprawdę. To parę linijek
    kodu, by sprawę załatwić.

    > Zajrzyj kiedyś

    Gdy będę odczuwał potrzebę oglądania historii nieintersujących mnie
    pojazdów, to zajrzę.

    > to przestaniesz bez sensu się mądrzyć.

    Tak, jassne. Tylko kto tu jest idiotą?
    Władza twierdzi, że:

    ===
    Każdy po podaniu numeru rejestracyjnego pojazdu, daty pierwszej
    rejestracji oraz numeru VIN (międzynarodowy system identyfikacji
    samochodu) będzie mógł zweryfikować markę, model i wersję samochodu,
    datę jego produkcji i termin badania technicznego, sprawdzić, czy dowód
    rejestracyjny jest oryginalny, czy wtórny. A także dowiedzieć się, ilu
    właścicieli miało auto, czy było kradzione i czy ma aktualną polisę OC.
    ===

    Sam widzisz, że nie ma tam żadnych wrażliwych danych, więc bicie piany
    o dane osobowe jest oznaką....
    ...nieznajomości tematu.

    A na wypadek, gdybyś niadal nie rozumiał, to:

    ===
    Korzystając z tego systemu, nie będzie można tylko sprawdzić, do kogo
    należy samochód.
    ===

    Czyli żadnych danych wymagających chronienia.
    Więc wymóg podawania daty pierwszej rejestracji jest bez sensu.
    ;>>>

    --
    Bydlę