  • 21. Data: 2010-07-31 04:42:02
    Temat: Re: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > "Ograniczenie dlugosci kabla USB a astrofotografia":
    > http://news.astronet.pl/3671
    Bardzo dziękuję.

    > Modem GSM pobiera dość duży prąd. Średnio około 0.6A
    > a w impulsie nawet ponad 2A. Tak więc w praktyce o stabilności
    > działania będzie decydowała poza długością kabla jego grubość
    > i styki we wtyczkach.
    > Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->
    > hub USB (z odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB
    Czy zastosowanie w takim układzie (na próbę) komórki
    zamiast modemu może być niebezpieczne dla komórki?
    Nie wiem czy komórkę można łączyć z komputerem przy
    pomocy huba z zasilaczem.

    Ponadto, jaki powinien być ten kabel - jakiej grubości i jakie
    styki we wtyczkach.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-07-31 06:39:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jul 2010 00:16:51 +0200, Piotr M wrote:

    >Podłączając antenę do modemu powoduje się straty? Jakie straty? Siły
    >sygnału? To przecież po to jest antena aby ten sygnał był lepszy.

    podlaczajac antene na dlugim kablu powoduje sie straty wieksze niz
    podlaczajac ja na krotkim kablu.

    A jak antena neizbyt wymyslna to moze sie nawet okazac ze lepiej
    dziala modem wystawiony za okno na wbudowanej antenie, niz z antena
    podlaczona dlugim kablem.

    Nie bez powodu wzmacniacze antenowe montuje sie tuz przy antenie.

    J.

  • 23. Data: 2010-07-31 07:17:54
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Prawdopodobnie jest to to czego mi potrzeba.
    > Jaki konkretnie przedłużacz (jaki kabel, jakie końcówki) byś polecił
    > i jaki hub (jak rozumiem z zasilaniem z gniazdka elektrycznego)?

    Większość przedłużaczy do USB jest wykonana z bardzo cienkiego kabla
    (miedź jest droga). Zwykle w niczym to nie przeszkadza. Jednak gdy przez
    taki kabel będzie zasilany modem GSM mogą pojawić się problemy. W
    przypadku rozwiązania jakie podałem modem nie jest zasilany przez
    przedłużacz. Tak więc jego przekrój nie ma znaczenia. Zapewne więc w
    takim wypadku będzie można zastosować dłuższy przedłużacz. Niestety
    konieczny jest odpowiedni hub z zasilaczem. Odpowiedni tzn. taki, który
    będzie miał wystarczającą wydajność prądową (min. 1A).
    Oczywiście przedłużacz pasywny o dużym przekroju też będzie dobry.

    Rozważ zastosowanie anteny zewnętrznej. Bez problem osiągniesz 5-10m.

    Paweł

  • 24. Data: 2010-07-31 07:46:19
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
    > Szkoda że w testach wychodzi że nie jest...

    W zasadzie dobra antenka typu pałka i 2m cienkiego kabla antenowego
    daje tyle samo, co wyniesienie modemu/telefonu do miejsca, w którym
    znajduje się antena. Dopiero solidna, kierunkowa instalacja antenowa z
    porządnym kablem i porządnymi wtykami może dawać jakieś zyski, ale o
    tym tutaj nie mówimy :)

    Jakub

  • 25. Data: 2010-07-31 07:54:11
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Dummy wrote:
    > Rozważam jeszcze "konstrukcję" zaproponowaną przez Pawła:
    > Możesz zastosować taką kombinację: PC<->przedłużacz<->hub USB (z
    > odpowiednim zasilaczem)<-> modem USB Nie wiem jaka byłaby różnica w
    > skuteczności w stosunku do tego co Ty proponujesz, ale z pewnością
    > byłoby to tańsze.

    Koncentrator USB to dość pewne rozwiązanie, tylko wymaga dociągnięcia
    prądu w połowie drogi komputer<->modem do huba.

    > Tym bardziej, że w konkretnych warunkach jest to
    > jednak zawsze eksperyment.

    Rozwiązanie z routerem to nie jest eksperyment. Jestem teraz na
    wakacjach pod Garwolinem i zasięg Play 3G mam tylko na poddaszu, przy
    oknie na modemie E169, więc wetknąłem go w routerek D100 i dociągnąłem
    tam prąd. Ponieważ domek drewniany, w zasięgu 100m mam dostęp do
    Internetu z każdego urządzenia WLAN (kilka PDA, 2 komputery).
    Ale faktem jest, że modemy jak i routery wilgoci nie lubią. Bardzo. Za
    to antenom to wisi, bo są hermetyczne :)

    > W każdym razie bardzo mi zależy na znalezieniu skutecznego rozwiązania.

    W zasadzie chyba ciągle nie wiemy ile metrów masz do tego miejsca z
    oknem, to by nam dużo wyjaśniło. Jeżeli BARDZO daleko (powyżej 10m) to
    router jest dobrym pomysłem. Jezeli bliżej, to modem, lub jeżeli
    konieczne jest wystawienie modemu na zewnątrz (sprawdzałeś to, czy nie?
    taki e169 ma bardzo dobre anteny wbudowane i nie zdarzyło mi się, żeby
    wymagał wystawienia poza szyby - no chyba, że masz uziemione kraty w
    oknach) to wtedy być może warto kupić mimo wszystko antenkę nawet na
    krótkim kablu - właśnie po to, żeby uniknąć wystawiania modemu na
    działanie wody/wilgoci.

    rgrds,
    Jakub

  • 26. Data: 2010-07-31 08:00:29
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Dummy wrote:
    > Czy zastosowanie w takim układzie (na próbę) komórki
    > zamiast modemu może być niebezpieczne dla komórki?

    Nie może.

    > Nie wiem czy komórkę można łączyć z komputerem przy
    > pomocy huba z zasilaczem.

    Wszystkie urządzenia USB można łączyć dowolnie - po to jest ten standard
    ustalony, żeby nie było problemów i ryzyka. Oczywiście są okreslone
    standardem ograniczenia, ale jeżeli nei stosujesz przejściówek ani nie
    łączysz urządzeń w łańcuchy ponad ileśtam (7 to chyba było) urządzeń, to
    problemu nie ma.

    > Ponadto, jaki powinien być ten kabel - jakiej grubości i jakie
    > styki we wtyczkach.

    Spełniający normy USB :) lub po prostu posiadający certyfikat konsorcjum
    (oryginalny, nie naklejony przez bylekogo). Dobry długi kabel USB jest
    gruby, ekranowany i dość sztywny. A słowo przedłużacz samo mówi, jakie
    wtyczki ma mieć kabel: jedno to wtyczka typu A, a drugie, to gniazdo typu
    A.

    rrgds,
    Jakub

  • 27. Data: 2010-07-31 08:06:00
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

> [...]
    > oknach) to wtedy być może warto kupić mimo wszystko antenkę nawet na
    > krótkim kablu - właśnie po to, żeby uniknąć wystawiania modemu na
    Do okna jest około 5 m. Przestawienie mebli tak żeby komputer był blisko
    okna byłoby raczej trudne.
    Na razie nie mam jeszcze modemu, więc sprawdzenie z modemem za oknem
    nie było możliwe. W oknach nie ma krat, ale mury są grube, przedwojenne.
    Wszystko co mogę teraz robić to próbować z komórką E51 i mogę powiedzieć,
    że Internet na laptopie korzystającym z tej komórki jako modemu był lepszy
    na podwórku niz w pomieszczeniu, o które chodzi.
    Przydałaby się jednak jakaś obiektywna metoda sprawdzenia, bo lepszy-gorszy
    może być subiektywne.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-07-31 08:09:26
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > jakie
    > wtyczki ma mieć kabel: jedno to wtyczka typu A, a drugie, to gniazdo typu
    > A.

    Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-07-31 08:35:23
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

    Pokrycie z metali szlachetnych na stykach w trakcie używania się
    wyciera, blaszki ulegają odkształceniu itp. Zwiększa to rezystancję
    połączenia. Tak więc znacznie ma nie tylko przekrój kabla ale również
    stan wtyczek. W wielu przypadkach kable USB są robione tak aby tylko
    wyglądały na porządne. W środku mają żyły o średnicy włosa a styki
    błyskawicznie korodują pod wpływem wilgoci choć niby są pozłacane.

    Paweł

  • 30. Data: 2010-07-31 08:49:59
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 07/31/2010 09:46 AM, Jakub Danecki wrote:

> [...]
    > znajduje się antena.Dopiero solidna, kierunkowa instalacja antenowa z
    > porządnym kablem i porządnymi wtykami może dawać jakieś zyski, ale o

    Tuba od Pringles rządzi, ale pewnie wątkotwórca nie poeksperymentuje :>

    M.