    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Date: Thu, 28 Jun 2018 01:48:29 +0200

    /

    > Bardzo interesujące, dzięki! :-)
    >
    > A co do tego listu od czytelników - niemal identyczne "mankamenty" miały
    > aparaty AWS. Też można było słuchać instrukcji od szefa albo budzić ludzi
    > bez uiszczania opłaty. ;)

    Więcej, kiedyś musiałem mieć jakieś badanie w pogotowiu vis-a-vis Szpitala
    Grochowskiego. W poczekalni wisiał AWS. Nie miałem monety, a musiałem
    przekazać wiadomość. Spytałem w okienku, jaki tam numer, nastepnie
    zadzwoniłęm do domu i zanim odezwał się PWM, zdążyłem przekazać numer z
    prośbą "oddzwonić". Za kilkanaście sekund pani z okienka wywołuje mnie do
    telefonu :) Przekazałem co trzeba i było ok. Oczywiście, za połaczenie z
    domu zostało zapłacone, po prostu przekazałem (za samo to nie płacąc) :),
    gdzie oczekuję kontaktu.
    Dzwoniąc lokalnie w Warszawie, albo na łaczach nie blokujących toru wprzód,
    mógłbym gadać za darmo, ale wówczas nie miałem tej darmosztuczki zapiętej na
    numerze domowym. Za to miałem ją, gdy byłem w OIDP... roku '87, lub 88,
    jakoś tak, na wakacjach w Świbnie, dzielnica Gdańska niedaleko promu na
    Wiśle, tuż przy jej ujściu. Był w tymże Świbnie, niedaleko mojej miejscówki,
    jedyny chyba w okolicy AWS, który o dziwo, był czynny, ale... z jakiegoś
    powodu nie przyjmował monet. Czyli teoretycznie, parę sekund powiedzieć
    "jestem żyję" i PWM :((... A ja, mając to w domu dzwoniłem i gadałem
    niekiedy aż do rozłączenia przez kontrolę czasową. Nawet 2-3 minuty się dało
    i znów telefon, jeśli było coś jeszcze do przekazania. Oj, się dziwili
    ludziska, ze gadam bez monet, byli zaciekawieni, ale nikt mi niczego złego
    nie powiedział. Nie pamiętam, czy nie wykorzystywałem tego do przekazywania
    informacji rodzinom kolegów, z którymi byłem. Na stole stały dwa telefony,
    normalny i "przystosowany". Przykazałem odbierać z normalnego, a dopiero jak
    zadzwonię, to z tego drugiego. Wyobraźcie sobie, nawet moja Ś.P. Babcia to
    ogarnęła!

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.