  • 1. Data: 2020-02-21 23:29:36
    Temat: Re: Przejścia dla pieszych w Niemczech
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2020-02-21 o 23:08, Shrek pisze:

    > Spoko - napisz o co ci chodzi - podyskutujemy,

    Tylko jaki sens ma dyskusja, jak grono ekspertów nie chce się zapoznać z
    materiałem? Czekamy więc na ustosunkowanie się do tego co na filmie.
    Tego się nie da opowiedzieć słowami. To trzeba zobaczyć i posłuchać,
    zdecydowanie lepiej przemawia.

    > HGW jaka jest twoja teoria, skoro jest zaszyta w 40 minutoym filmie,

    Jak obejrzysz i posłuchasz co tam mówią, to będzie o czym pogadać. Skoro
    Ci się nie chce, to nie licz na to, że ktoś tu będzie się dla Ciebie
    produkował, tracił czas (którego Ty nie zamierzasz tracić) i opisywał
    film.

  • 2. Data: 2020-02-22 07:49:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2020 o 23:29, szod pisze:

    > Tylko jaki sens ma dyskusja, jak grono ekspertów nie chce się zapoznać z
    > materiałem?

    Mam oglądać 40 minut filmu, bo ty tak sobie życzysz?

    > Jak obejrzysz i posłuchasz co tam mówią, to będzie o czym pogadać. Skoro
    > Ci się nie chce, to nie licz na to, że ktoś tu będzie się dla Ciebie
    > produkował, tracił czas (którego Ty nie zamierzasz tracić) i opisywał film.
    Sorry - to jest grupa pisana. Masz argument to go opisz słowami
    ewentualnie dodaj jakiś krótki filmik. Ale nie 40 minutowy.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-02-22 08:40:08
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    To nie będzie flejma ? No weź się poświęć i obejrzyj tasiemca :-)

  • 4. Data: 2020-02-22 09:49:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.02.2020 o 06:49, Shrek pisze:
> [...]

    o to, że w Niemczech (z resztą nie tylko tam, mieszkam w GB i jest
    dokładnie tak samo) pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, ale przejść
    jest bardzo mało. W pierwszych minutach jest opowiedziane sedno sprawy i
    nie musisz oglądać całości (ja nie oglądałem). Do tego dodałbym (a może
    jest też w filmie, nie wiem bo 40 minut to też dla mnie za dużo), że
    pieszy na przejściu IMO jest rozważniejszy niż w Polsce - bo częściej
    przechodzi przez jezdnię bez przejścia lub na czerwonym...

    Lukasz

  • 5. Data: 2020-02-22 10:01:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-02-22 o 07:49, Shrek pisze:

    > Sorry - to jest grupa pisana. Masz argument to go opisz słowami
    > ewentualnie dodaj jakiś krótki filmik. Ale nie 40 minutowy.

    Film jest trzymającym widza w napięciu dokumentem, prezentującym
    jeżdżenie w godzinach wieczornych po wymarłym, bezludnym miasteczku, w
    którym brak jakiegokolwiek ruchu pojazdów. Kierowca, niezmiernie
    podekscytowany, przez cały czas opowiada, jak to nie widać przejść dla
    pieszych. Żeby wzmocnić jego opowieść, na ekranie wyświetlane są
    dodatkowo napisy, że "tu nie ma tradycyjnego przejścia dla pieszych",
    "nawet przy przystanku nie ma zebry", itp.
    Kierowcy udało się przejechać tylko trzykrotnie przez tradycyjne
    przejście, i to wszystko.
    Film ma chyba za zadanie wykazać, że w miejscach bez najmniejszego nawet
    ruchu, przejścia dla pieszych są niepotrzebne.
    Ale jest też rzecz dziwna - mimo całkowitego braku ludzi i pojazdów, co
    kilkadziesiąt metrów działa sygnalizacja świetlna. Na ten absurd autor
    filmu już nie zwraca uwagi. Jedynie zauważa, że gdyby przestały działać
    światła, to pieszy nie miałby pierwszeństwa na wyznaczonym przejściu, bo
    nie jest to typowa zebra, tylko brama. Tak gęsto ustawionych
    sygnalizatorów, to chyba nawet w centrum Warszawy nie ma.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 6. Data: 2020-02-22 10:11:52
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Faktycznie. Musiałem zrobić przerwę po 10ciu minutach bo napięcie by mnie wykończyło
    ;-)

  • 7. Data: 2020-02-22 12:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2020 o 09:49, ddddddddddddd pisze:

    > o to, że w Niemczech (z resztą nie tylko tam, mieszkam w GB i jest
    > dokładnie tak samo) pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, ale przejść
    > jest bardzo mało.

    Dało się 40 minut w jednym zdaniu podwójnie złożonym? Już było
    dyskutowane na ten temat.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-02-22 14:09:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2020 o 10:01, Akarm pisze:

    > Tak gęsto ustawionych
    > sygnalizatorów, to chyba nawet w centrum Warszawy nie ma.

    Dodatkowo w niemczech sygnalizacja dla pieszych to tylko sugestia, oraz
    pieszy ma prawo łazić przez jezdnie praktycznie gdzie chce.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-02-22 14:32:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce nie ma prawa łazić gdzie chce a łazi gdzie chce bo nikt, znaczy się służby
    różne, nie pilnuje. Jak wprowadza że ma pierwszeństwo zanim wejdzie na przejście to
    piesi od razu wykombinuja że tak ogólnie mają pierwszeństwo na jezdniach. Oni już
    teraz uważają że mają pierwszeństwo na przejściach i jak chcą na przejścia wchodzić.
    Są tak o tym przekonani że z jakiegoś badania wyszło że 30% pieszych nie wie że nie
    wolno wchodzić przed nadjeżdżający pojazd. Mieszkam w śródmieściu. W promieniu
    trzystu metrow mam wszystkie sklepy i punkty usługowe. Jak robię zakupy to jako
    pieszy bo jechanie samochodem nie ma sensu. Praktycznie codziennie widzę dziesiątki
    baranów co na jezdnię wchodzą z marszu.

  • 10. Data: 2020-02-22 19:01:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.02.2020 o 14:09, Shrek pisze:

    > Dodatkowo w niemczech sygnalizacja dla pieszych to tylko sugestia, oraz
    > pieszy ma prawo łazić przez jezdnie praktycznie gdzie chce.

    Dodatkowo, pieszy, przechodząc na czerwonym oraz gdzie chce nie uzurpuje
    sobie pierwszeństwa.