    Subject: Re: Przejście w Chinach
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: szod <b...@a...pl>
    Date: Wed, 12 Feb 2020 22:22:47 +0100

    W dniu 2020-02-12 o 20:59, Budzik pisze:

    > No i co chodzi z tym przechodzeniem?

    Jak to o co? Gościa spotkało czerwone podczas przechodzenia to się
    zatrzymał na wysokości pasa rozdzielającego i cierpliwie czekał na
    zielone. Tam nie ma wysepek i pomimo małego ruchu nie pcha się na siłę
    "bo on musi".

    > A do czego ci potrzebne migajace zielone?

    To działa podobnie jak u nas na niektórych skrzyżowaniach zegary. Po
    prostu przed zmianą miga kilka razy. Nie ma takiego zaskoczenia że masz
    np. spore skrzyżowanie, tuż przed wjazdem łup żółte i ułamek sekundy na
    decyzję zdążę czy nie. Zwłaszcza że żółte często krótkie jest, a
    niekiedy cwaniaki ustawiają specjalnie krótsze i kamerę z łapaniem na
    czerwonym. Wg przepisów żółte powinno być zdaje się przez minimum 3
    sekundy. Na szybszych drogach albo dużych skrzyżowaniach mogą zwiększyć.
    Ale niekiedy tak nie jest i już słyszałem o takich przypadkach gdzie się
    ludzie skarżyli że za krótko, co zresztą można sobie sprawdzić. Ale co z
    tym zrobić to już inna bajka. Mandacik jest, trzeba płacić.

    Na jednym nagraniu gość opowiada i widać to, że mają duże wyświetlacze
    na których na bieżąco wyświetlają się numery rejestracyjne samochodów
    które właśnie dostały mandat na przekroczenie średniej prędkości.