  • 11. Data: 2009-05-04 22:06:16
    Temat: Re: Przekaźnik na dźwięk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Pan Sokołowski naiwnie zakłada, że pralka czeka na idealną temperaturę
    > do rozpoczęcia obracania. Termostat swoje, programator swoje - tak
    > przynajmniej jest w mojej pralce.

    Tak było w ruskiej Wiatce. W mojej jest tak, że kręci i grzeje
    jednocześnie, a jak już się nagrzeje do właściwej temeratury,
    to pokręci jeszcze ile jej zaprogramowano i wyleje wodę.
    To chyba jest standardowy algorytm, najczęściej spotykany.
    Jak mi się kiedyś w pralce (nie tej) grzałka przepaliła, to
    kręciła cały czas na zimno i ani myślała iść dalej.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-05-04 22:14:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > to pokręci jeszcze ile jej zaprogramowano i wyleje wodę.
    > To chyba jest standardowy algorytm, najczęściej spotykany.

    No więc OK - zakładamy czas przy maksymalnej ilości gaci i przy
    temperaturze wody i otoczenia 0^C - najwyżej spóźnimy się na zakończenie
    prania ;)

    > Jak mi się kiedyś w pralce (nie tej) grzałka przepaliła, to
    > kręciła cały czas na zimno i ani myślała iść dalej.

    No powinien być jednak jakiś time out.

    Mirek.

  • 13. Data: 2009-05-04 22:14:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No tu właśnie może być mały haczyk: silnik pralki robi (krótkie)
    > postoje, podczas których grzałka też może być wyłączona - wykryć
    > zakończenie prania się da, ale trzeba będzie przynajmniej zrobić
    > jakieś opóźnienie.

    To przecież bardzo proste! Trzeba tylko podążyć śladem pomysłowości
    właściciela tej pralki. Do listwy podłączamy UPS, a do niego coś,
    co ma spory apetyt na energię, na przykład duży serwer z macierzą
    dyskową. Sprowadziliśmy tym samym problem do zagadnienia o znanym
    rozwiązaniu -- systemy powiadamiające SMS-em o zaniku zasilania są
    łatwo osiągalne u dostwaców sprzętu.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-05-04 22:19:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No więc OK - zakładamy czas przy maksymalnej ilości gaci i przy
    > temperaturze wody i otoczenia 0^C - najwyżej spóźnimy się na
    > zakończenie prania ;)

    No to przecież przez ten czas gacie się w pralce wygniotą i trzeba
    będzie prasować. Odpada.

    > No powinien być jednak jakiś time out.

    Ale nie ma. W mechanicznym programatorze jest po prostu mały
    elektromagnes, który rozłącza napęd części mechanizmu i dalej
    nijak nie pójdzie.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-05-04 22:35:57
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Pan Sokołowski naiwnie zakłada, że pralka czeka na idealną temperaturę
    > do rozpoczęcia obracania. Termostat swoje, programator swoje - tak
    > przynajmniej jest w mojej pralce.

    Chyba jednak nie było to tak zostawiane na żywioł, bo już w starych pralkach
    (PS-kach itp) był specjalny przekaźnik blokujący przechodzenie programu
    dalej. Współczesne też raczej czekają.

    e.

  • 16. Data: 2009-05-04 22:37:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > Chyba jednak nie było to tak zostawiane na żywioł, bo już w starych
    > pralkach (PS-kach itp) był specjalny przekaźnik blokujący przechodzenie
    > programu dalej. Współczesne też raczej czekają.

    Chyba że amerykańska. Tam się zdarza(ło) puszczenie wszystkiego
    na żywioł -- lej wodę z jednego siurasa, załóż sobie że ciepła,
    pokręć trochę, wylej, wypłucz pięć razy w wodzie z drugiego siura,
    odwiruj i gotowe. Z taką, to nawet można metodą na budzik w telefonie.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-05-04 22:38:12
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    Ciesz się, że się grzałka przepaliła a nie termostat zrypał, bo w tym drugim
    przypadku pralka też nie idzie dalej, ale za to grzałka cały czas grzeje :)

    e.

  • 18. Data: 2009-05-04 22:39:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > Ciesz się, że się grzałka przepaliła a nie termostat zrypał,
    > bo w tym drugim przypadku pralka też nie idzie dalej, ale za
    > to grzałka cały czas grzeje :)

    A co się mam cieszyć. Tak to ja też kiedyś miałem.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-05-04 22:41:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Osadnik pisze:

    > W jaki sposób wykorzystać dźwięk o określonej częstotliwości (generowany
    > przez pralkę po zakończeniu prania) na coś co zewrze dwa styki i poda
    > sygnał załączenia gdzieś dalej?
    >
    > Problem byłby prosty gdybym mógł podłączyć mikrofon do komputera i
    > napisać aplikacje która wychwyci te częstotliwość ale to... trudne.
    >
    > Do bebechów pralki sie dobrać nie mogę bo na gwarancji jest.

    Najlepiej IMHO mierzyć pobór prądu i po określonym czasie (np. 1min)
    niskiego poboru prądu generować odpowiednie powiadomienie. Wystarczy do
    tego rezystor niskoomowy włączony szeregowo z przewodem fazowym (np.
    0,01 Ohm da spadek napięcia 0,1V przy prądzie 10A; musi być przy tym o
    mocy min. 1W) oraz komparator i układ czasowy, np. NE555 lub nawet
    pierwszy z brzegu mikrokontroler za 3 zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-05-04 22:43:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Tuesday, May 5, 2009, 12:41:47 AM, you wrote:

> [...]
    > mocy min. 1W) oraz komparator i układ czasowy, np. NE555 lub nawet
    > pierwszy z brzegu mikrokontroler za 3 zł.

    Żadnych rezystorów na gorących przewodach - banalny przekładnik
    prądowy załatwia sprawę od ręki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl