    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przepalona żarówka sygalizatora
    Date: Tue, 12 Jul 2011 23:02:33 +0200

    Witam,

    W dniu 2011-07-12 21:55, j...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Jakie są normy co do sygalizacji w Polsce. Czy dopuszczalna jest sytuacja, że
    > na sygnalizatorze dla pieszych czerwona żarówka jest przepalona i
    > sygnalizacja dalej działa?

    Nie wiem, ale dodam, że w Katowicach na skrzyżowaniu ul. Korfantego z
    ul. Katowicką jest/było "ciekawie". Piesi na przejściu z jednej strony
    ulicy mają zielone, a z drugiej czerwone! Samochody skręcające w prawo
    na zielonej strzałce (z Katowickiej) widzą czerwone dla pieszych (które
    nie zmieniło się na zielone), podczas gdy pieszy widzi po drugiej
    stronie zielone i wchodzi na pasy. Sam zostałem już w takiej sytuacji
    obtrąbiony i zwyzywany.

    Jeśli pieszy nie odwróci się za plecy to może nawet nie wiedzieć, że od
    strony której szedł cały czas świeci się czerwone i to światło widzą
    kierowcy samochodów... Kierowcy (Ci co wiedzą) patrzą na kolejne,
    szeregowo położone przejście (wysepka), tam światła działają poprawnie.

    Najgorsze jest jednak to, że chyba nikt jeszcze tego nie zgłosił (w tym
    i ja), bo chyba od roku jest taka sytuacja. Widać nikt jeszcze tam nie
    zginął... Choć teraz to nawet nie jestem w stanie przyuważyć, czy
    problem nadal występuje.

    Szczerze mówiąc to zastanawiające jest, że takie uszkodzenia nie są
    wykrywane przez sterownik sygnalizacji...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.