  • 1. Data: 2017-08-17 19:58:32
    Temat: Re: Przetestawane lampeczki solarne :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    >Przyjeliscie krytycznie taki model lampeczki:
    > http://tinyurl.com/y72n9uv9
    >przy poprzedniej dyskusji ale po zakupieniu i wyprobowaniu
    > wrazenia mam dobre.
    > Pali sie przez wiele godzin po normalnym jezdzeniu w dzien.

    Ale rozladuj do konca, poladuj godzine, i zobacz ile wtedy bedzie
    swiecic.

    No i balismy sie, ze jak zamontujesz pod siodelkiem, to ladowanie
    bedzie slabe.

    >Ale jak znalezc punkt ich ukladu gdzie "modul zasilania" (bateria
    >solarna z akumulatorem) przechodzi w uklad odpowiedzialny za
    >oswietlenie (wlaczanie, miganie itp)?
    >Polaczenie rownolegle tych punktow zadziala bez wnoszenia efektow
    >ubocznych, aby uzyskac zamierzony efekt (wspolny bank energii z
    >kilku identycznych lampeczek)?

    A moze bezczelnie polaczyc akumulatory rownolegle ?

    J.

  • 2. Data: 2017-08-17 20:21:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    >A dlaczego "bezczelnie"? ;)

    A po co sie zastanawiac ? Polaczymy, i niech lampka sie zastanawia :-)

    >Poza tym poekstrapolujmy jakie moze to przyniesc efekty uboczne,
    > moze cos z rezystancjami wyjsciowymi/wejsciowymi baterii
    > slonecznej, itp?

    Zakladajac, ze wszystkie oswietlone tak samo, i naladowane tak samo,
    to i ładować powinny sie tak samo.

    Ale o zabezpieczeniach li-ion trzeba pomyslec ... powinny dzialac.

    J.

  • 3. Data: 2017-08-17 20:25:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup

    >Ale wlasnie problem jak rozladowac, pali sie juz 7h swiatlem
    > ciaglym z dobra jasnoscia, a przeciez kiedy miga to powinna
    > jeszcze dluzej ;)

    Zostaw na noc, kiedys zgasnie :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-08-17 22:23:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-17 o 20:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup

    > Zostaw na noc, kiedys zgasnie :-)

    Żeby si e tylko nie okazało, że tam w środku siedzi jakaś CR2032, bo i
    takie "wynalazki" niby słoneczne widziałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-08-17 22:47:03
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 22:31:59 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

    > Ale lampeczka jest kupiona w Auchan, powazny sklep sprzedawalby
    > takie oszukane lampeczki?
    >
    > Popatrzymy, jeszcze sie pali :) prawdopodobnie rozproszone swiatlo
    > w domu te kilka godzin temu po trochu doladowywalo lampeczke
    > podczas tego testu.

    Feler taki ze te lampki sa sprzedawane z dobrze podładowanym akumulatorem.
    Albo po prostu mialy sporo dni ładowania bez rozładowywanych nocy.

    Zrób tak jak Jarosław mówi. rozładuj zupełnie a potem ładuj jeden słoneczny dzień. I
    wtedy zobacz ile czasu świecą...

    Taka diodka może brac tak niewiele pradu że paluszkowy akumulator bedzie rozładowywac
    pare dni.

  • 6. Data: 2017-08-18 12:35:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 12:29, Yerine Ictimai pisze:

    > A jakim przewodem polaczyc je, poniewaz obudowa jest wodoszczelna
    > i przydaloby sie jak najcienszym, ale wtedy opor
    > wzrasta?

    Przy tych prądach to drucik może być prawie grubości włosa. Raczej
    kieruj się tym aby się nie urwał w czasie jazdy.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-08-18 12:55:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup

    >A jakim przewodem polaczyc je, poniewaz obudowa jest wodoszczelna
    > i przydaloby sie jak najcienszym, ale wtedy opor
    > wzrasta?

    Takim, zeby sie nie urwal z byle powodu.

    J.

  • 8. Data: 2017-08-18 12:58:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup

    >Po pol godzinie ladowania na balkonie swieci znow bardzo jasnym
    > swiatlem (przez noc rozladowana, ale i tak nad ranem jeszcze
    > troszke palilo sie).
    >A wiec bateria sloneczna dziala ;)

    Ale czas nas interesuje.
    Bo nie mamy watpliwosci, ze bateria sloneczna dziala (ok, tez mamy),
    tylko jaki jest bilans.

    Czy mozna liczyc, ze pare godzin w pochmurny dzien uzupelni akumulator
    ?

    Jak rozbierzesz, to zobac pojemnosc akumulatora, albo zmierz wymiary.

    J.

  • 9. Data: 2017-08-18 22:35:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    >Po zakupieniu wlasnie nowej i rozkreceniu jej widze mala plytke
    > drukowana i maly dwuogniwowy akumulatorek (oba ogniwa w jednej
    > zielonej folii, mozna traktowac jako pojedynczy) z
    > napisem:
    > Ni-MH 2.4V 80mAh

    Tanszego widac juz nie bylo :-)

    I mowisz, ze to ponad 8h swiecilo swiatlem ciaglym ?

    Zaiste dobre diody ...

    No to na moj gust o funkcji powerbanku mozesz zapomniec ... chyba,
    zeby tak dwa polaczyc szeregowo, bedzie w sam raz ok 5V.

    Jest w srodku miejsce ? wsadzilbym do srodka dwa eneloopy AAA ... choc
    nie, zostawilbym jak jest, to nie jest rozwojowe :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-08-19 08:04:15
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 22:23:06 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Żeby si e tylko nie okazało, że tam w środku siedzi jakaś CR2032, bo i
    > takie "wynalazki" niby słoneczne widziałem.
    A może na tej "CR2032" było napisane ML2032?
    Wygląda tak samo ale nie jest to to samo!!!