  • 1. Data: 2017-08-21 13:43:21
    Temat: Re: Przetestawane lampeczki solarne :)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-20 o 23:13, Yerine Ictimai pisze:

    > Po odlutowaniu samego akumulatorka mozna zobaczyc jakie napiecie
    > generuje bateria sloneczna:
    > - przy rozproszonym sztucznym swietle 1V,
    > - przy zblizeniu mocnej zarowki pod sama baterie 4.5V, wtedy takze
    > diody swieca pomimo braku akumulatora ;)

    Akumulator stabilizuje napięcie. Bez akumulatora, przy bardzo silnym
    oświetleniu nie można chyba wykluczyć uzyskania tak dużego napięcia i
    prądu, że LED mógłby się spalić.

    > Prawdopodbnie uszkodzony obwod ladowania w tej problematycznej,
    > jak myslicie?

    Na to by wychodziło. Może tam coś po prostu nie kontaktuje. Czy te
    ogniwa nie mają w sobie jakichś styków - jakieś dociskane blaszki itp.
    P.G.

  • 2. Data: 2017-08-22 10:37:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-22 o 10:15, Yerine Ictimai pisze:

    > A moze rozladowanie akumulatorka ta proba przez cala noc
    > sprowadzilo akumulator do takiego stanu ze potem ladowanie w
    > intensywnym sloncu przepakilo obwod ladowania?

    Nie sądzę, wydaje mi się, że takiemu małemu ogniwu słonecznemu nawet
    zwarcie niestraszne, ale nigdy w garści nie miałem więc to tylko domysły.
    O ładowaniu akumulatorków nic nie napiszę, bo nie rozróżniam ich
    technologii a nie chce mi się szukać tych informacji.
    P.G.