    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica 5V->12V robi sobie jaja
    Date: Sun, 14 Apr 2019 09:07:25 +0200

    > Zazwyczaj napięcie na porządnej ładowarce nie spada a na niektórych
    > nawet rośnie kompensując straty w kablu.

    > Niezupełnie, to 1A@12V to lekka przesada. Potrzebuje około 0.8A. To i
    > tak jest poza zasięgiem a prawdziwy problem polega na tym że gotowy
    > moduł przetwornicy nie daje rady albo tego osiągnąć mimo opisu albo
    > wręcz zwiera źrodło mimo zdrowego rozsądku. Szukam czegoś co potrafi.
    > Pomińmy na razie sprawność, pytanie brzmi jaka przetwornica potrafi
    > pracować z 5V i przetwarzać na 12V bez absurdów.

    Jakbyś podał jakikolwiek konkret czego używałeś to może coś by można
    było powiedzieć. Póki co mogę powiedzieć, żeby poszukać czegoś w okolicach:
    https://botland.com.pl/pl/przetwornice-step-up-step-
    down/2101-pololu-s18v20ahv-przetwornica-step-upstep-
    down-regulowana-9-30v-2a.html
    https://botland.com.pl/pl/przetwornice-step-up/2345-
    pololu-u3v50alv-przetwornica-step-up-regulowana-4-12
    v-5a.html
    Masz podane charakterystyki raczej nie wyglądające na pochodzące od
    producenta układu tylko producenta płytki.
    To co widać wskazuje że jeszcze masz szanse coś z niej wyciągnąć (o ile
    źródło da radę, a może będziesz potrzebował jednak jakiś większy
    kondensator dodać na wejściu).
    Jak to faktycznie wygląda - nie mam pojęcia. Używałem podobnych modułów
    tej firmy, ale zawsze przewymiarowanych, więc trudno mi ocenić na ile
    rzetelnie podają parametry. W każdym razie oczekiwałbym od tego znacznie
    więcej niż tanie, byle jak zaprojektowane płytki na starych układach z
    a..o.
    Ale tak czy inaczej zacząłbym od próby modułu z zasilaczem
    laboratoryjnym, a potem dopiero walczyłbym z ładowarką, bo być może
    problem masz właśnie w ładowarce, a raczej w połączeniu jednego z drugim.
    A te moduliki Pololu są dostępne również w innych firmach.
    Pozdrawiam

    DD