  • 1. Data: 2009-03-16 13:10:02
    Temat: Przetwornica StepUp
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam schematu prostej (dysponuję podstawową wiedzą w zakresie elektroniki)
    w wykonaniu, na bezproblemu dostępnych w Polsce elementach ,przetwornicy
    pracującej w zakresie napięć wejściowych 3.5-6 V napięcie wyjściowe 5V,
    pobór prądu 200 mA, pozwalającej na pracę w temp. -20 do 50 st. C.
    Przetwornica musi mieć wysoką sprawność - zasilanie z akumulatorów.

    Rafał

  • 2. Data: 2009-03-16 13:46:16
    Temat: Re: Przetwornica StepUp
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

> [...]
    > st. C.
    > Przetwornica musi mieć wysoką sprawność - zasilanie z akumulatorów.

    Może jednak SEPIC? bo step-up nie da rady zrobić 5V z 6V....
    Zobacz ofertę scalaczków w TME na przykład i coś wybierz.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 3. Data: 2009-03-16 14:02:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mamba,

    Monday, March 16, 2009, 2:10:02 PM, you wrote:

> [...]
    > pobór prądu 200 mA, pozwalającej na pracę w temp. -20 do 50 st. C.
    > Przetwornica musi mieć wysoką sprawność - zasilanie z akumulatorów.

    LM2621MM

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-03-16 14:03:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CosteC,

    Monday, March 16, 2009, 2:46:16 PM, you wrote:

    > Może jednak SEPIC? bo step-up nie da rady zrobić 5V z 6V....
    > Zobacz ofertę scalaczków w TME na przykład i coś wybierz.

    O, qrcze - nie zauważyłem tych 6V :(

  • 5. Data: 2009-03-16 14:19:13
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mar 16, 2:10 pm, "Mamba" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pobór prądu  200 mA, pozwalającej na pracę w temp. -20 do 50 st. C.
    > Przetwornica musi mieć wysoką sprawność - zasilanie z akumulatorów.

    jesli zejdziesz z 6V do 5.5V, to max1703.
    http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1831

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 6. Data: 2009-03-17 06:40:35
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Mamba" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pobór prądu 200 mA, pozwalającej na pracę w temp. -20 do 50 st. C.
    > Przetwornica musi mieć wysoką sprawność - zasilanie z akumulatorów.

    Akumulatory mogą być podłączone plusem do masy układu ?

  • 7. Data: 2009-03-17 08:15:47
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Z układów jestem słaby, ale może zrób tak jak ja, kupiłem na giełdzie
    ładowaczkę samochodową do komórki za 3 zł. w środku jest przetwornica
    na 34063 gotowa, tylko zmieniasz dzielnik i masz przetwornicę na 5V .
    Chyba, że z Uwej jak piszesz od 3.5 do 6 to nie będzie chodzić, bo
    faktycznie jest to trochę step up i trochę step down. Może niech
    podpowiedzą fachowcy czy to się da. A co to za akumulatory od 3,5 do
    6?
    greg

  • 8. Data: 2009-03-17 08:28:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    greg142 pisze:

    > Z układów jestem słaby, ale może zrób tak jak ja, kupiłem na giełdzie
    > ładowaczkę samochodową do komórki za 3 zł. w środku jest przetwornica
    > na 34063 gotowa, tylko zmieniasz dzielnik i masz przetwornicę na 5V .

    Uwaga na ładowarki do komórek - tam zwykle przetwornica jest "miękka"
    czyli bez obciążenia ma jakieś 8V a z obciążeniem schodzi do 5V. Trzeba
    by dodać jeszcze LDO 5V.

    Ale i tak ładowarka samochodowa nie będzie chodzić przy napięciu
    wejściowym poniżej 9-10V.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-03-17 08:51:00
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    > Ale i tak ładowarka samochodowa nie będzie chodzić przy napięciu
    > wejściowym poniżej 9-10V.

    Można wiedzieć czemu, bo jestem w trakcie próbowania takiej
    przetwornicy w innym wątku?
    Greg

    The MC34063A Series is a monolithic control circuit containing the
    primary functions required for DC-to-DC converters.
    * Operation from 3.0 V to 40 V Input
    * Low Standby Current
    * Current Limiting
    * Output Switch Current to 1.5 A
    * Output Voltage Adjustable
    * Frequency Operation to 100 kHz
    * Precision 2% Reference

  • 10. Data: 2009-03-17 09:36:57
    Od: worlin <w...@n...com>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 07:40:35 +0100, William napisał(a):

    > Akumulatory mogą być podłączone plusem do masy układu ?

    myslisz o przetwornicy "odwracajacej" napiecie? z plusem aku na masie ?
    Bardzo ladna metoda na ominiecie SEPIC