  • 1. Data: 2011-11-18 07:46:49
    Temat: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Nigdzie nie mogę znaleźć sklepu gdzie można kupić taki przewód na metry.
    Jego impedancja falowa jest nietypowa bo ponoć 150-200ohm. Potrzebuję 4 - 5
    metrów takiego przewodu koncentrycznego. Kupiłem wczoraj przedłużacz do
    radiowych anten samochodowych z myślą o wykorzystaniu kabla z niego ale
    okazało się że jest wykonany z najzwyklejszego kabla SAT-TV. Ręce opadają.
    Już na oko mi nie pasowała konstrukcja tego kabla po rozebraniu wtyków a jak
    zmierzyłem impedancję analizatorem to mi wyszło że to gówno ma 78ohm. Te
    oryginalne w instalacjach samochodowych rozpoznać można po tym że żyła
    środkowa jest wyjątkowo cieńka i zwinięta w spiralę. Można z łatwością
    wyciągnąć ją z wnętrza takiego przewodu.

    Marek

  • 2. Data: 2011-11-18 10:05:14
    Temat: Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > środkowa jest wyjątkowo cieńka i zwinięta w spiralę. Można z łatwością
    > wyciągnąć ją z wnętrza takiego przewodu.

    A myślisz, ze na mniejszej impedancji stracisz sygnał?
    Na 100% nie zauważysz różnicy, choć wiadomo, że taka będzie.

    Artur(m)

  • 3. Data: 2011-11-18 10:05:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > środkowa jest wyjątkowo cieńka i zwinięta w spiralę. Można z łatwością
    > wyciągnąć ją z wnętrza takiego przewodu.

    Poszukaj kabla do Arcnetu, miał 90-100 omów.
    Oznaczany był chyba RG62.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2011-11-18 13:49:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A myślisz, ze na mniejszej impedancji stracisz sygnał?
    > Na 100% nie zauważysz różnicy, choć wiadomo, że taka będzie.

    Ten przewód ma mieć nieco inne zastosowanie i ważne jest aby miał te
    150-200ohm w celu lepszego dopasowania. Jest też ważne że jego pojemność
    będzie niższa niż przewodu 75ohm.

    Marek

  • 5. Data: 2011-11-22 06:59:03
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:4ec66283$0$2185>> A myślisz, ze na mniejszej impedancji stracisz
    sygnał?

    > Ten przewód ma mieć nieco inne zastosowanie i ważne jest aby miał te
    > 150-200ohm w celu lepszego dopasowania. Jest też ważne że jego pojemność
    > będzie niższa niż przewodu 75ohm.

    Do specyficznych zastosowań oczywiście czasem nawet 10 cm innej
    impedancji może spowodować niedziałanie urządzenia.

    Artur(m)