  • 1. Data: 2012-03-20 11:57:56
    Temat: Przyjdzie fotka?
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    Cześć

    Miałem wczoraj bliższe spotkanie ze słynnym super fotoradarem ze
    skrzyżowania Witosa i Sobieskiego w Warszawie i zastanawiam się czy mam
    się spodziewać fotki bo dostałem 2x flashem po oczach a sytuacja byłą
    następująca.

    Stoję grzecznie jako pierwszy przed linią zatrzymania na pasie do jazdy
    prosto i w lewo (pas do jazdy tylko w lewo jest wyłączony bo w piątek
    wywaliło tam rurę ciepłownicza i w Sobieskiego nie da się skręcić) i
    czekam na zmianę świateł

    ___ ___
    |< |< ^| ^ |
    |===|===|===|
    |===|===|===|
    |===|===|===|
    --------------
    |===| A | |
    | B|| | |
    | a|| | |
    | r|| | |
    | i|| | |
    | e|| | |
    | r|| | |
    | k|| | |
    | i|| | |

    Z tyłu jedzie karetka (dokładnie to przeciska się pomiędzy stojącymi
    autami). Chętnie zjechał bym w lewo, ale nie mogę bo barierki nie
    pozwalają więc przemieszczam auto jak poniżej (dla mojego kierunku ruchu
    na sygnalizatorze czerwone)

    ___ ___
    |< |< ^| ^ |
    |===|===|===|
    |===|===|===|
    |=A=|===|===|
    --------------
    |===| | |
    | B|| | |
    | a|| | |
    | r|| | |
    | i|| | |
    | e|| | |
    | r|| | |
    | k|| | |
    | i|| | |

    Jak tylko przekroczyłem linię zatrzymania to żółty śmietnik uraczył mnie
    pięknym czerwonym błyskiem a za chwilkę powtórzył. Karetka przejechała,
    światło zmieniło się na zielone wiec pojechałem dalej swoją drogą tylko
    zastanawiam się czy wyglądać fotki czy nie? A jeżeli przyjdzie to czy
    jest szansa żeby się od niej odwołać.
    Dla jasności:
    - na przejściu nie było pieszych
    - zebra jest na tyle duża, że nie zablokowałem przejścia dla pieszych
    - w żaden sposób nie utrudniłem ruchu innym użytkownikom drogi

    --
    Gregorius

  • 2. Data: 2012-03-20 12:50:06
    Temat: Re: Przyjdzie fotka?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/20/2012 11:57 AM, Gregorius wrote:

> [...]
    > - zebra jest na tyle duża, że nie zablokowałem przejścia dla pieszych
    > - w żaden sposób nie utrudniłem ruchu innym użytkownikom drogi

    Myślę, że nie. Ale znając pazerność SM to nie wiadomo.

    "Jak podkreślają strażnicy, system jest wyjątkowo precyzyjny. W krótkim
    odstępie czasu robi dwa zdjęcia. Pozwala to m.in. wychwycić, który z
    kierowców (jeśli na zdjęciu jest więcej niż jeden samochód) popełnił
    wykroczenie. W starszych fotoradarach zdjęcie, na którym są dwa auta,
    zwykle lądowało w koszu bez wystawienia mandatu. "

    <http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11222748
    ,Nowy_fotoradar_juz_dziala__Wylapal_2_tys__wykroczen
    .html>

    Więc pewnie wyjdzie jak stoisz. Jakby przyszła to najpierw pogadać jak
    człowiek z człowiekiem a jak nie to sąd.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-03-20 13:19:59
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 20 Mar, 11:57, Gregorius <n...@a...pl> wrote:
> [...]

    > - zebra jest na tyle duża, że nie zablokowałem przejścia dla pieszych
    > - w żaden sposób nie utrudniłem ruchu innym użytkownikom drogi

    Fajne ASCII arts.

    Co do:
    > - na przejściu nie było pieszych
    Jakby byli, to rozgonic klaksonem i swiatlami - oni tez maja obowiazek
    ustapic karetce.

    > - zebra jest na tyle duża, że nie zablokowałem przejścia dla pieszych
    Nawet jesli bys zablokowal to jw.

  • 4. Data: 2012-03-20 13:52:46
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-03-20 12:50, AZ pisze:

    > Myślę, że nie. Ale znając pazerność SM to nie wiadomo.

    Oby nie przyszła, nie uśmiecha mi się bujanie i wyjaśnianie, że nie
    jestem wielbłądem.

    --
    Gregorius

  • 5. Data: 2012-03-20 14:12:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-20 11:57:56 +0100, Gregorius <n...@a...pl> said:

    > Cześć

    Cześć. Na pytanie z tematu odpowiedź prawidłowa brzmi:
    tak/nie/chgw.

    > Jak tylko przekroczyłem linię zatrzymania to żółty śmietnik uraczył
    > mnie pięknym czerwonym błyskiem

    I pytanie za te ileś-tam punktów i paręset zł - na zdjęciu widać będzie
    tę karetkę, a dodatkowo błysk kogutów? Bo jeśli nie, to z punktu
    widzenia oglądającego zdjęcie - wjechałeś na skrzyżowanie na czerwonym.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-03-20 14:52:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Mar 2012 11:57:56 +0100, Gregorius

    > żółty śmietnik

    ROTFL

    > Karetka przejechała,

    Też dostała po gałach?

    > zastanawiam się czy wyglądać fotki czy nie?
    > A jeżeli przyjdzie to czy jest szansa żeby
    > się od niej odwołać.

    Szansa zawsze jest, trzeba tylko z niej skorzystać.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 7. Data: 2012-03-20 17:53:32
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-03-20 14:12, Bydlę pisze:

> [...]
    > tę karetkę, a dodatkowo błysk kogutów? Bo jeśli nie, to z punktu
    > widzenia oglądającego zdjęcie - wjechałeś na skrzyżowanie na czerwonym.

    Moim zdaniem raczej nie - na obu fotkach będzie praktycznie w tym samym
    miejscu.
    Jakby przelatywał to na jednym byłby za sygnalizatorem, a na drugim w
    połowie krzyżówki, albo i dalej ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Co stwierdzi strasz wiejska to chgw ;)

  • 8. Data: 2012-03-20 18:12:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-20 17:53:32 +0100, Cezary Daniluk <c...@n...com> said:

    > Moim zdaniem raczej nie - na obu fotkach będzie praktycznie w tym samym
    > miejscu.
    > Jakby przelatywał to na jednym byłby za sygnalizatorem, a na drugim w
    > połowie krzyżówki, albo i dalej ;)

    Przepis zabrania wjeżdżania - nie wspomina o prędkości.
    Więc ktoś patrzący na zdjęcie może stwierdzić: A to ci dopiero pędrak!
    Powoli przejechał!
    I wtedy, gdy rozmowa nie pomoże, to pozostanie sąd i świadectwa z pogotowia.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-03-20 20:43:27
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 20.03.2012 17:53, Cezary Daniluk wrote:

    > Moim zdaniem raczej nie - na obu fotkach będzie praktycznie w tym samym
    > miejscu.
    > Jakby przelatywał to na jednym byłby za sygnalizatorem, a na drugim w
    > połowie krzyżówki, albo i dalej ;)

    Fotoradar zrobił też fotki zapewne karetce pogotowia. Kwestia tylko, czy
    oglądający w SM będzie na tyle myślący by powiązać te dwa zdarzenia.

    W razie jednak wezwania mówić jasno "wykroczenia nie było zgodnie z Art.
    16 $ 1. kodeksu wykroczeń", a jeśli chcą jakiegoś potwierdzenia - niech
    znajdą je sobie sami w swoim fotoradarze.