    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyspieszanie diody
    Date: Tue, 26 Mar 2013 16:17:32 +0100

    W dniu 2013-03-25 19:31, mw158979 pisze:
    > Mysle ze po wylaczeniu klucza transformator ze swoja
    > energia nie ma ujscia i forsuje przeplyw pradu przez warystory.

    Możliwe - też zastanawiałem się, czy można transformator
    tak po prostu odłączyć od obciążenia. Nie za bardzo
    udaje mi się to symulować. Gdyby ktoś miał ochotę
    sprawdzić, tutaj:
    http://piotrne.republika.pl/spawarka2012f2.zip
    jest uproszczony schemat całości. Chciałbym uzyskać
    możliwość obserwacji przepięć. Na tej symulacji
    ich nie widać. Tranzystor jest inny niż w rzeczywistości,
    ponieważ włożenie w to miejsce schematu zastępczego IGBT
    powoduje zmniejszenie szybkości symulacji do pojedynczych
    nanosekund na sekundę (nie doczekałem się wyniku).

    P.