  • 11. Data: 2014-11-07 10:41:33
    Temat: Re: Pytanie odnośnie policji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-07 10:35, Tomasz Pyra pisze:
    > Tyle tylko że jak posiadasz AC masz w tej sytuacji gorzej niż gdybyś AC nie
    > miał - bo musisz szkodę naprawić ze swojego AC, a UFG pokryje Ci najwyżej
    > różnicę (udział własny, utracone zniżki)

    Z czego to wynika?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-11-07 10:49:35
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-07, o godz. 10:35:08
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Tu policja w sumie pomoże jedynie psychologicznie.
    > Bo możliwości wypierania się i nieuznania winy teoretycznie są nadal
    > takie same niezależnie od tego czy policja była, czy był mandat itp.
    > itd. Natomiast owszem może ubezpieczyciel nie będzie taki skory do
    > kręcenia jak jest papier z policji.

    Dokładnie. Dostaje się numer postępowania i w razie czego
    ubezpieczyciel wie do kogo uderzać. Jeśli neguje u ubezpieczyciela to za
    co dostał mandat i punkty karne to ja nie muszę udowadniać że nie
    jestem słoniem. Więc to nie psychologiczne a praktyczne.

    > Tu policja nic Ci nie pomoże.

    A i owszem pomogła pośrednio. Sprawa toczy się z urzędu o podrobienie
    dokumentu przez poprzedniego właściciela i jego używanie przez kobitę
    co mnie stuknęła. Przesłanką do jej ścigania było to że kupując
    ubezpieczenie tego samego dnia kilka godzin po kolizji miała
    najprawdopodobniej świadomość tego że posługiwała się przerobionym
    dokumentem.

    > Teraz należy się zwrócić do UFG które albo wskaże ubezpieczyciela
    > który ubezpieczał samochód sprawcy, albo odpowiedzialność przejmie
    > UFG. Tyle tylko że jak posiadasz AC masz w tej sytuacji gorzej niż
    > gdybyś AC nie miał - bo musisz szkodę naprawić ze swojego AC, a UFG
    > pokryje Ci najwyżej różnicę (udział własny, utracone zniżki)

    Nie zgodziłem się na likwidację z AC co mi zaproponowano. Zwłaszcza że
    auto miałem już naprawione i odebrane. Niby nie w porządku w stosunku
    do warsztatu ale od momentu gdy naprawiłem szkodę do zawiadomienia mnie
    przez ubezpieczyciela minęło prawie 2 miesiące. W takiej sytuacji
    powiadomiono mnie po kolejnych ~3 tygodniach że naprawę zapłacono z UFG
    a kasy będą dochodzić od właściciela samochodu w momencie kolizji. Mnie
    policja wezwała na przesłuchanie gdzie głównie pytano o to czy nie
    zauważyłem poprawek w polisie. Nie zauważyłem - nawet na fotce
    dokumentów tego nie widać. A okazało się że poprzedni właściciel
    przerobił rok na kopii polisy w dowodzie - jak twierdził policjant
    chciał uniknąć płacenia zaległej polisy sprzedając auto. Co mówiła
    kobita nie wiem i pewnie się nie dowiem - policjant twierdził że wobec
    przyznania się sprawców raczej nie będą mnie wzywać do sądu a tylko
    odczytają zeznania ze śledztwa.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2014-11-07 10:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

> [...]
    > podpisane "oświadczenie" się wychodzi różnie. Dwie kolizje mnie tego
    > nauczyły.
    >
    > W pierwszej (4 lata temu) koleś wjechał mi w kufer gdy
    > zatrzymałem się przed światłami. Zjechaliśmy, napisał oświadczenie. A
    > jak przyszło do płacenia to zmienił wersję i swojemu ubezpieczycielowi
    > tłumaczył że ja gwałtownie zahamowałem gdy miałem zielone światło i że
    > zrobiłem to specjalnie. Skończyło się na robieniu szkody z mojego AC
    > -potrzebowałem szybko auta bo nie miałem w firmie drugiego busa - a
    > potem dochodzeniu sądownie od kolesia kasy przez ubezpieczyciela.

    I co? Doszli? Bo w sumie nawet gdyby miało tak byc to powodów hamowania
    moze być sporo i to i tak ten z tyłu.
    Poza tym skąd wiesz, ze jakby przyjechała policja to koleś nie zmieniłby
    zdania juz przy niej?

> [...]
    > kupione tego właśnie dnia a taka polisę otrzymał od poprzedniego
    > właściciela. Sprawę prowadzi w tej chwili policja (podrobiona polisa) i

    I co? Łudzisz się, że policja weryfikowałaby to czy polisa jest legalna czy
    podrobiona?

    > W obu przypadkach nie wezwałem policji. W kolejnych - mam nadzieję że
    > ich nie będzie -będę. Bo czas poświęcony na czekanie to nic w
    > porównaniu z tym który trzeba poświęcić na wyjaśnienia gdy są jakieś
    > wątpliwości.

    W zyciu czasami sie "zdarza".
    Ale zeby z tego powodu komplikować sobie zycie kiedy to i tak w niczym nie
    pomoze?

  • 14. Data: 2014-11-07 12:25:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-07, o godz. 09:59:47
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > I co? Doszli? Bo w sumie nawet gdyby miało tak byc to powodów
    > hamowania moze być sporo i to i tak ten z tyłu.

    Doszli chyba. Mnie w każdym razie nie czepiali

    > Poza tym skąd wiesz, ze jakby przyjechała policja to koleś nie
    > zmieniłby zdania juz przy niej?

    Dość spore monitorowane skrzyżowanie, sporo świadków.

    > I co? Łudzisz się, że policja weryfikowałaby to czy polisa jest
    > legalna czy podrobiona?

    Kontroluje polisę czy ma ją kierujący. Sprawdza czy samochód nie
    kradziony, poszukiwany etc. Dostaje wtedy info ze swojego systemu że
    polisa nieważna. I jest problem bo papierek twierdzi co innego niż baza
    danych. Jest podstawa do dokładniejszego przyjrzenia się sprawie.

    I wbrew mniemaniu niektórych policja to sprawdza na bieżąco. Mój Ojciec
    w 2012 roku dostał 50PLN mandatu za brak przy sobie polisy do
    przyczepki z którą się toczył. Gdyby w ogóle nie miał ubezpieczenia to
    przyczepka wyłączona z ruchu, wyższy mandat i karna opłata dla IFG.

    > W zyciu czasami sie "zdarza".
    > Ale zeby z tego powodu komplikować sobie zycie kiedy to i tak w
    > niczym nie pomoze?

    Komplikować? Raczej upraszczać bo uniknąłbym szarpaniny z
    ubezpieczycielem i wizyty na komendzie w celu przesłuchania w
    charakterze świadka,

    Zdrówko

  • 15. Data: 2014-11-07 12:33:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-07 10:34, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > A to policja nie sprawdza już czy samochód jest ubezpieczony? Podczas
    > sprawdzania numeru rejestracyjnego dostawali też info o statusie
    > ubezpieczenia OC.

    Do tego nie potrzeba policji.

    Wystarczy choćby:
    www.ufg.pl/web/guest/sprawdzenie-oc-sprawcy-wypadku

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2014-11-07 12:34:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]
    > polisa nieważna. I jest problem bo papierek twierdzi co innego niż baza
    > danych. Jest podstawa do dokładniejszego przyjrzenia się sprawie.

    a nawet więcej. to jest podstawa do wszczęcia sprawy o fałszowanie
    dokumentów

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-11-07 12:48:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2014 o 10:34, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > A to policja nie sprawdza już czy samochód jest ubezpieczony? Podczas
    > sprawdzania numeru rejestracyjnego dostawali też info o statusie
    > ubezpieczenia OC.

    Sam możesz sobie sprawdzić przez WWW, przy czym to i tak nie zmieniło by
    faktu, że baba OC nie miała.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 18. Data: 2014-11-07 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > A to policja nie sprawdza już czy samochód jest ubezpieczony? Podczas
    > sprawdzania numeru rejestracyjnego dostawali też info o statusie

    Dostawali skąd?
    Jeżeli interesuje cię informacja nie zawsze aktualna to przecież sam możesz
    sprawdzić w internecie...
    Nie sadze aby policja miała jakas aktualniejsza baze no bo i skąd?

  • 19. Data: 2014-11-07 13:06:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-07, o godz. 12:33:42
    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Do tego nie potrzeba policji.
    >
    > Wystarczy choćby:
    > www.ufg.pl/web/guest/sprawdzenie-oc-sprawcy-wypadku

    Oczywiście. Tyle że trudno zweryfikować uczestnikowi przy stłuczce czy
    wszystkie dokumenty drugiej strony są w porządku.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2014-11-07 13:21:52
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-07, o godz. 11:59:49
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Dostawali skąd?

    Jedną z danych podawanych przez terminale w radiowozach - ten który
    padł w zeszłym miesiącu malowniczo na parę dni - jest między innym
    status OC sprawdzany w UFG. O ile sprawdzają dane auta to jest to też
    sprawdzane z automatu. Brak jest natychmiast sygnalizowany

    > Jeżeli interesuje cię informacja nie zawsze aktualna to przecież sam
    > możesz sprawdzić w internecie...
    > Nie sadze aby policja miała jakas aktualniejsza baze no bo i skąd?

    Ale czemu mam sprawdzać na miejscu kolizji? To czy sprawca ma ważne
    prawo jazdy, samochód nie kradziony a on sam trzeźwy też mam sprawdzać
    w sieci?

    Plus byłby taki że jakbym wezwał policję to od ręki by się sprawcą
    zajęła. I to oni by się bujali z podrobioną polisą. Nie mój
    ubezpieczyciel bo by tylko dostał info że strona jest UFG. Warsztat by
    nie czekał na kasę Ja nie musiałbym wyjaśniać sprawy u nich plus nie
    byłbym wzywany na przesłuchanie.

    Zdrówko