    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 4 Aug 2016 00:24:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pytanko dotyczące C/C++
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 08:22:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]
    grupie "BOGÓW" od C/C++. Jak wiecie, mam trochę wstręta do C, ale nie w tym rzecz.
    Prośba: Napiszcie mi w kilku "żołnierskich" słowach jaka jest różnica/jak to
    interpretować:

    > Różnica: żadna. Wszystkie trzy prototypy są jednoznaczne, i deklarują
    > funkcję która nic nie zwraca, a która jako parametr oczekuje wskaźnika
    > do inta - a czym jest int, to już zależy od platformy - ANSI mówi tylko
    > że ma mieć co najmniej 16 bitów.
    >
    > Temat bardziej na pl.comp.lang.c swoją drogą (a tamtejsi "bogowie" wcale
    > nie gryzą!).

    ===========

    Nie chodzi mi o "void". To akurat jest zrozumiałe. Chodzi mi o umiejscowienie "*" w
    deklaracji zmiennej wejściowej. (typ* zmienna, typ *zmienna, typ * zmienna). A co się
    tyczy "bogów" z pl.comp.lang.c, to niestety z Bogiem nie pogadasz. Kiedyś wdałem się
    tam w dyskusję dot. składni C vs. Pascal. Na dobrą sprawę, "filozofia" obu języków
    jest IDENTYCZNA !! Pomijam takie pierdulamenty jak "begin/{", bądź "end/}", na co
    głównie młodzianie zwracają uwagę. Ich zdaniem, ten begin/end to syf!!

    Wgłębiając się jednak ciutę głębiej w C/Pascal, są jednak pewne różnice wynikające
    chociażby z zapisu i wymiany danych o różnych typach. Pascal jest kurewsko
    restrykcyjny w typach zmiennych. Nawet na pozomie kompilacji potrafi pokazać środkowy
    paluch ku górze.

    W C natomiast, masz możliwość typowania danych, cholernie trzeba z tym uważać.
    No i kwestia porządku. W swojej biblioteczce mam książki poukładane sensownie.
    Koziołek Matołek jest na zupełnie innej półce niż Matematyka w Fizyce Klasycznej i
    Kwantowej/Byron&Fuller. Tymczasem w C, możesz zadeklarować nazwę zmiennej gdzie
    popadnie. Nawet zmienną sterującej pętli wewnątrz pętli!! for(int i.. i tak dalej) .
    BURDEL jak cholera !! Hahh!! Jest też w C jakiś tam zapis(jednolinijkowy), którego
    treść jest taka: Jeżeli a<b, to zrób "A", jeżeli a=b, to zrób "B", jeżeli a>b, to
    zrób "C". Nie pamiętam dokładnie tej składni, ale jest coś takiego w C, i jest to
    bardziej pojebane niż zapis całej tej procedury w Assemblerze.

    A idę o zakład , że:
    1) Każdy algorytmista czytając żródło w Pascalu, zrozumie o co chodzi
    2) Czytając żródło C - będzie czkawka :))