  • Data: 2015-10-12 20:44:20
    Temat: Re: RS485, niechciany bajt o wartości zero na początku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robbo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Chciałem dopytać, czy przy rezystorach pullup i pulldown rzędu 5k,
    >stosuje się jeszcze terminatory 120om?

    Stosowanie terminatorow jest jak najbardziej eleganckie (choc sam
    niedawno kwestionowalem czy potrzebne).

    A wtedy owszem - 5k moze byc za duzo. Zreszta przy mniejszych
    opornikach polaryzujacych te 120 ohm nalezy troche powiekszyc.

    > Bo wydaje mi się, że przy stosowaniu terminatorów 120om, możliwe
    > wartości rezystorów pullup i pulldown muszą być mniejsze niż 750om.
    > Pullup i pulldown 5k może być tylko bez terminatorów 120om(?)

    Lepiej 5k niz nic :-)

    Po tych przebiegach widac, ze jak linia jest nieaktywna, to uklad
    jednak widzi stan 0.
    A chcielibysmy 1. Przy dlugim 0 wychodzi bajt 0 z framing error.

    a) czy nie pomyliles podlaczenia tych rezystorow ?
    b) jak zasilane te uklady ? Pisales, ze napiecie izolowane, ale RS485
    wymaga zadbania o wspolny potencjal masy.
    Wejscie niby roznicowe, ale jesli dobrze widze, to dopuszcza
    sie -8 do +12.5V na wejsciach.
    Jesli te napiecia nie tak calkiem izolowane, to jeden uklad moze
    widziec napiecia z drugiego jako spoza zakresu - a wtedy cuda moga sie
    dziac.

    J.