  • 11. Data: 2014-02-19 19:34:16
    Temat: Re: Raspberry Pi i Wake on LAN
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-19 07:19, Andrzej S pisze:

    > Nie do konca budzenie o jakie pytasz, ale odpinac nie trzeba:
    >
    > http://raspi.tv/2012/making-a-reset-switch-for-your-
    rev-2-raspberry-pi

    O tym już wiem, ale trudno to aktywować zdalnie. ;)

  • 12. Data: 2014-02-19 19:40:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-02-19 00:17, Adam Jurkiewicz pisze:

    > Na złośliwość również nie stawiam ale naoglądałem się już
    > wystarczająco wielu podobnych kwiatków, żeby zrzucać to
    > na przypadek. Beznadziejny layout z autorutera z jakimiś
    > tam korektami.

    Mnie osobiście denerwuje sposób, w jaki umieszczono otwory pod złącze
    P5, wykluczający możliwość normalnego wlutowania goldpinów obok P1.

  • 13. Data: 2014-02-20 17:59:06
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
    >W dniu 2014-02-19 00:17, Adam Jurkiewicz pisze:

    > Mnie osobiście denerwuje sposób, w jaki umieszczono otwory pod złącze
    > P5, wykluczający możliwość normalnego wlutowania goldpinów obok P1.

    To miało być przedsięwzięcie przez "naukowców" a wyszła po prostu fuszerka
    :-) Niedoróbka, nie do końca przemyślana :-)

  • 14. Data: 2014-02-23 15:36:16
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-02-19 19:34, Atlantis pisze:

    rev-2-raspberry-pi

    > O tym już wiem, ale trudno to aktywować zdalnie. ;)

    Mam na to chytry plan.

    Uruchamiam samobiezną kamerkę. Kamerka na noc powinna isc spać,
    aby oszczedzac prąd. Rano ma sie obudzic i robic swoje.

    Mam zamiar zrobic to tak, aby zegar CD 4541 ok. co godzinę
    budzil Raspberryego, który poszedl spac za pomocą np.

    sudo halt

    Ta czesc juz dziala i pin P6 znakomicie sie do tego budzenia
    nadaje.

    Aby jakos eliminowac restarty zegara (a trudno go wyłaczyc)
    gdy kamerka pracuje, przez umówiony pin Raspberry jako pierwszy
    restartuje CD4541 (co okres mniejszy niz owe 'ok. godziny').

    Zatem jesli Raspberry nie chce spać, z latwoscia broni sie przed
    resetem ze strony ciagle czuwajacego zegara. Jesli jednak zakonczy
    prace, w czasie do ok. godziny zostanie obudzony impulsem z CD4541.

    To nie wszystko. Tuz po obudzeniu Raspberry czyta plik sterujacy
    z kompa stacjonarnego, bedacego w zasiegu WiFi. Plik ten moze zawierac
    polecenie "spij dalej" (bo np. jest noc). Wtedy Raspberry robi
    'sudo halt', a cykl budzenia bedzie powtarzac sie co ok. godzine.

    Az wreszcie przyjdzie swit i w pliku sterujacym pojawi sie "rób coś".
    Wtedy Raspberry bedzie musial okresowo neutralizowac zewnetrzny zegar,
    co juz opisalem.

    Tak oto zdalnie wlaczam i wylaczam Raspberryego, manipulujac plikiem
    sterujacym za posrednictwem DropBoxa - czyli mam swoje 'WoL' :)
    Zwłoka jest rzedu godziny, moglaby byc duzo mniejsza, ale tego nie
    potrzebuje.

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2014-02-24 01:17:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Czy ktoś z was orientuje się może jak wygląda kwestia implementacji
    > funkcji WoL w Raspberry Pi? Kiedyś czytałem, że sam kontroler Ethernetu
    > wspiera taką funkcję, ale twórcy komputerka zapomnieli o jej
    > zaimplementowaniu.

    Kontroler sobie może wspierać, ale co z tego, skoro on po prostu jest
    podłączony przez USB do głównego układu SoC. Sama płytka nie ma żadnego
    wsparcia dla zarządzania energią. Ba, ona nawet wyłącznika nie ma. Jest
    tylko stabilizator obniżający napięcie z 5 na 3,3V.

    > Ponoć mieli obiecać, że w kolejnej wersji płytki to
    > niedopatrzenie zostanie poprawione.

    Wątpliwe. To nie jest niedopatrzenie. Na płytce jest tylko BCM2835 z
    nalutowanym RAMem i LAN9512 (hub USB + Ethernet). Nic więcej nie dodawano,
    aby zapewnić prostotę i niską cenę. Dodanie obsługi WoL skomplikowałoby i
    podrożyło tę prostą konstrukcję.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2014-02-26 01:26:05
    Od: Marek S <s...@o...pl>

    W dniu 16.02.2014 20:03, Atlantis pisze:
> [...]
    > Pod koniec zamiast "sudo shutdown -r" wpisujemy "sudo shutdown -h". No i
    > mamy problem... Trzeba fizycznie odpiąć komputerek od zasilania, żeby
    > uruchomił się na nowo. A tak, wystarczyłoby mu puścić magiczny pakiet.
    >
    > Swoją drogą nie rozumiem dlaczego projektanci sprzętu elektronicznego
    > tak często pomijają WoL. Mam chociażby telewizor Samsunga z serii C6xx.
    > Ma ograniczone funkcje internetowe (chociaż SmartTV to jeszcze nie
    > jest), można nim sterować przez aplikację ze smartfona. Tylko co z tego,
    > skoro najpierw muszę go włączyć zwykłym pilotem IR, bo przez LAN się nie

    test