  • 1. Data: 2012-04-16 19:11:14
    Temat: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Ja Wiem, że Raspberry Pi to może fajna zabawka, ale chyba dla dosyć
    wąskiej grupy użytkowników, a nie dla wszystkich ;). Chciałem jedną taką
    płytkę kupić i co? PARANOJA!!!

    Swego czasu się zapisałem w Farnellu. Z braku odpowiedzi po kilku
    dniach zapisałem się w RS. Później się okazało, że sprzedaż nie ruszy,
    bo dopiero robią badania na CE. Wtedy też dostałem zaproszenie od
    Farnella (pierwszy kontakt), abym zrobił "pre-order". Pomyślałem -
    wstrzymam się, zobaczymy co z tego wyrośnie... . Od RSa - ciągle nic...
    W weekend dowiedziałem się, że Farnell i RS dostali już swoje
    komputerki i zaczynają wysyłać. No to jazda, napisałem do Farnella
    zapytanie, czy mają to już na stanie i jak zamówię, to kiedy wyślą, bo
    na stronie cały czas mają status "oczekiwanie na dostawę". Po chwili
    (max 1h) zadzwoniła do mnie miła Pani i zapytała się, czy ja już w ogóle
    zamówiłem. Mówię jej, że nie, tylko się chciałem zorientować. Na to mi
    ona, że liczy się kolejność zamawiania a nie zapisywania i jak dziś
    zamówię, to dostanę tak ok. listopada!!! Dostali ponoć 10 tysięcy sztuk
    w piątek, niebawem ma przyjść 50 tysięcy, a i tak czekać trzeba do
    listopada :P... Czy ludzie na tym punkcie zwariowali?? :P...
    Żeby nie było - nie mam do nikogo pretensji, ale po prostu nie
    rozumiem, skąd takie globalne i masowe zainteresowanie?! Sądzę, że
    większość tych komputerów niużywana trafi do szuflady, albo na
    ebay/allegro (z 3x wyższą ceną, jako towar normalnie nie dostępny).
    Szkoda, że ktoś, kto może i by się tym tylko pobawił, ale przynajmniej
    wiedziałby jak, musi na to czekać ponad pół roku :(....

    Konop

  • 2. Data: 2012-04-16 19:39:14
    Temat: Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szkoda, że ktoś, kto może i by się tym tylko pobawił, ale przynajmniej
    > wiedziałby jak, musi na to czekać ponad pół roku :(....

    witam.
    Potega reklamy. Informacja o tym byla nawet na stronie głównej
    bbc news, ot duzo luda o tym uslyszało, duzo zapragnelo mieć.
    pozdrawiam.
    mm

  • 3. Data: 2012-04-16 19:41:44
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-16 19:11, Konop pisze:
> [...]
    > wyższą ceną, jako towar normalnie nie dostępny). Szkoda, że ktoś, kto
    > może i by się tym tylko pobawił, ale przynajmniej wiedziałby jak, musi

    Bo cale to rapsberry to tylko reklamowka, zauwaz ze ta plytka jest
    wyprodukowana przez fundacje czyli ktos na to kasiore wylozyl i dlatego
    bylo tak tanio.

  • 4. Data: 2012-04-17 11:20:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik michal napisał:
    [..]
    > Potega reklamy. Informacja o tym byla nawet na stronie g?ównej
    > bbc news, ot duzo luda o tym uslysza?o, duzo zapragnelo mieae.
    > pozdrawiam.

    Coś mi to przypomina... popularność produktów nadgryzionego jabłka :)
    Czyżby ktoś przyjął lekcję marketingu?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2012-04-17 11:54:26
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 17/04/2012 10:20, AlexY wrote:
    > Użytkownik michal napisał:
    > [..]
    >
    > Coś mi to przypomina... popularność produktów nadgryzionego jabłka :)
    > Czyżby ktoś przyjął lekcję marketingu?

    Wszystko sie zaczelo jak jakis baran odpalil na tym XBMC...

    c.

  • 6. Data: 2012-04-17 12:09:00
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-04-17 11:20, AlexY pisze:
    > Coś mi to przypomina... popularność produktów nadgryzionego jabłka :)
    > Czyżby ktoś przyjął lekcję marketingu?

    Moim zdaniem, firma ma zupełnie odwrotną politykę niż sugerujesz, jej
    celem jest dostarczenie jak najtańszego ale ciekawego produktu.
    To, że udało jej się rozwinąć, a może to był tylko przypadek, tak
    skuteczną akcję reklamową to tylko plus.
    Dla mnie jako elektronika i hobbysty takie urządzenie w tej cenie jest
    bardzo ciekawe. I nie nastawiam się bynajmniej na pozbycie się swojego
    desktopa, czy oglądanie za pomocą tego filmów HD.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 7. Data: 2012-04-17 12:21:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-16 19:41, K pisze:

    > Bo cale to rapsberry to tylko reklamowka, zauwaz ze ta plytka jest
    > wyprodukowana przez fundacje czyli ktos na to kasiore wylozyl i dlatego
    > bylo tak tanio.

    Ma być non profit, więc po kosztach. A to, że na uniwerkach powstają
    przedsięwzięcia mające służyć społeczności, to dość częste zjawisko.
    Pomysł niezły, żeby wypromować jakiś tani standard hobbystycznej płytki
    jak Arduino, ale działającej na linuksie. Do tej pory ceny w wysokości
    100 $ skutecznie zniechęcały wielu ludzi. Ja im kibicuję, chociaż sam
    czekając na sprzedaż wkurzam się o to nieustające, linuksiarskie pół roku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-04-17 12:27:57
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Jak nie potrzebujesz podłączyć monitora to tu jest alternatywa:

    http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr703n
    lub:
    http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-mr3020

    w skrócie:

    Powered via 1 mini-USB socket (5V)
    1x 10/100Mbps WAN/LAN Port
    1x Wireless N speed up to 150Mbps
    1x USB 2.0 Port
    Clocks: CPU:400.000MHz, DDR:400.000MHz, AHB:200.000MHz, Ref:25.000MHz
    CPU model : MIPS 24Kc V7.4
    BogoMIPS : 265.42
    RAM : 32MiB
    Flash : 4MiB

    Cena 80-110zł

    pozdr.
    w.

  • 9. Data: 2012-04-17 12:40:07
    Od: IDKrzych <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > 100 $ skutecznie zniechęcały wielu ludzi. Ja im kibicuję, chociaż sam
    > czekając na sprzedaż wkurzam się o to nieustające, linuksiarskie pół roku.

    Właśnie .. sam pomysł jest super i też im kibicuję.
    Jednak zastanawiające jest jakim sposobem ludzie nie mający zielonego
    pojęcia o elektronice i mówiący na komputer: "zrobiłem to w internecie",
    teraz fascynują się doniesieniami i mnie pytają o Raspberry Pi ?
    Bądź co bądź do dość specjalistyczna platforma np. edukacyjna, a jest
    traktowana jak powszechny komputer dla mas -> IMHO "wina" prasy która
    pisała o Raspberry PI.

    PS. Przypomniał mi się CA80 do samodzielnego montażu. Do teraz mam te
    kilkanaście podręczników od elektroniki i programowania które można było
    razem z nim kupić ;) Okropny papier, strasznie obrasta i śmierdzi kurzem
    ale nie mam serca wyrzucić :)
    Do było coś! Tutaj mamy tylko płytkę (no ok ... teraz internet spełnia
    rolę tych podręczników)

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 10. Data: 2012-04-17 13:00:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

> [...]

    > 1x Wireless N speed up to 150Mbps
    > 1x USB 2.0 Port
    > Clocks: CPU:400.000MHz, DDR:400.000MHz, AHB:200.000MHz, Ref:25.000MHz

    Ale czego to ma być alternatywa? Maliny z wyjściem HDMI 1080p, 256MB
    RAM i slotem SD?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl