    From: "Andrzej Salamon" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Re: luz na kole
    Date: Fri, 12 Aug 2011 11:55:05 +0200

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:052de640-9a98-4475-81d6-3af69e793d23@gl
    egroupsg2000goo.googlegroups.com...
    > Od poczatku....
    >
    > Obrecz kola mocowana jest do piasty szprychami.
    Tak

    > W piascie osadzone sa lozyska.
    Tak

    > Os kola podparta jest w lozyskach.
    Nie

    > Tuleje dystansowe wchodzace w uszczelniacze maja za zadanie utrzymac lagi
    > w odpowiedniej odleglosci od piasty/lozysk tak jak wewnetrzna tuleja
    > dystansowa ma za zadanie otrzymywac lozyska w odpowiedniej odleglosci
    > wzgledem siebie.

    w wewnętrzną bieżnie łożyska wchodzi tulejka dystansowa a przez tulejki
    przechodzi ośka. Nie ośka pracuje na wewnętrznej bieżni tylko tulejka.
    Wiec teoretycznie koło miałoby luz tylko przy niedokręconej nakrętce głównej
    co wykluczyłem.
    Koło pracuje piasta - łożysko - tulejka.

    > Ja mowie o mozliwym luzie miedzy osia a wewnetrzna bieznia lozysk.
    > Zewnetrzna srednica osi powinna wynosic 26mm czyli (z tolerancja
    > montazowa) tyle ile wewnetrzna srednica lozyska.
    > Pytanie zasadnicze: o jakim luzie mowisz? Poprzecznym czy podluznym
    > wzgledem osi kola?
    > Jezeli o poprzecznym, mierzonym na oponie, to pamietaj, ze 1mm luzu tamze
    > przeklada sie (w mega duzym uproszczeniu!) na 0,1mm luzu os-lozysko.

    Piszę o luzie poprzecznym względem osi koła mierzonym na oponie. ( tzn takim
    na boki między lagami :) )