    Subject: Re: Redukcja szumu z wielu klatek
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Thu, 14 Jun 2018 10:04:01 +0200

    W dniu 2018-06-14 o 00:30, Marek S pisze:

    > Podejście ciekawe. Mam jednak pewne obiekcje co do metodyki dla
    > "zwykłych" zdjęć. Jeśli robimy 2, 3 ... N ujęć tej samej sceny, to na
    > logikę: nałożenie ich wszystkich powinno generować wspólną część. Czyli
    > to, co nie zmienia się. Z kolei to, co się zmienia (szum) powinien
    > zostać wyeliminowany. Jakoś tak to sobie wyobrażam.

    Według teorii stosunek sygnału do szumu poprawia się o pierwiastek z
    ilości uśrednionych danych.
    W PS jest funkcja składania zdjęć, nigdy z niej nie korzystałem, ale na
    chłopski rozum powinno to właśnie uśredniać. Chodzi mi po głowie, że
    programy typu Zerene też mogą być używane do uśredniania szumu, choć nie
    to jest ich głównym zastosowaniem :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł