  • 1. Data: 2020-08-16 15:30:18
    Temat: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest niewielki silnik, około 300W. Indukcyjny, klatkowy. Wpina się go w
    gniazdko.

    Czy ktoś produkuje regulatory prekosci obrotowej (może być tyrystorowy,
    niekoniecznie od razu falownik) które są przeznaczone dla Kowalskich,
    czyli albo wtykane w gniazdko, albo jako rodzaj przedłużacza z
    pokrętłem? Dziubdziam po necie i nie widzę. Wiem że widziałam kiedyś
    "regulator prędkosci odkurzacza" ale to było z 15 lat temu.

    Userem będzie ktoś atechniczny, dlatego pytam o gotowiec.

    Musi być mobilne i fabryczne. Na necie widzę gołe płytki, albo puszki na
    ścianę.

  • 2. Data: 2020-08-16 15:35:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/08/2020 15:30, heby wrote:
    > Musi być mobilne i fabryczne. Na necie widzę gołe płytki, albo puszki na
    > ścianę.

    A zapomniałem.

    https://allegro.pl/oferta/kontroler-regulator-obroto
    w-mocy-wentylatora-fv-7736218053

    Zdezintegrowało to coś (lub bardzo podobne) przy obciązeniu żarówką (!),
    wyleciał dymek. Tak że zapomniałem dodać że to 300W indukcyjnej więc nie
    przelewki ;)

  • 3. Data: 2020-08-16 19:43:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rhbcde$a1n$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Dziubdziam po necie i nie widzę. Wiem że widziałam kiedyś
    > "regulator prędkosci odkurzacza" ale to było z 15 lat temu.

    Dlatego nie widać bo klatkowe nie regulują się fazowo tylko
    falownikiem.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2020-08-16 20:39:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/08/2020 19:43, PiteR wrote:
    > Dlatego nie widać bo klatkowe nie regulują się fazowo tylko
    > falownikiem.

    Tak mówi teoria, a praktyka pokazuje że regulacja jest wystarczająco
    dobra. Jeśli większysz poslizg to (zakładając stałe obciązenie) będzie w
    ograniczonym zakresie przydatne. Nikt tutaj nie twierdzi że to dobre
    rozwiązanie, ale jest w tym wypadku wystarczające.

  • 5. Data: 2020-08-16 22:27:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-08-16 o 20:39, heby pisze:

> [...]
    > ograniczonym zakresie przydatne. Nikt tutaj nie twierdzi że to dobre
    > rozwiązanie, ale jest w tym wypadku wystarczające.

    W odkurzaczu nie ma silnika klatkowego.

  • 6. Data: 2020-08-16 22:34:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/08/2020 22:27, t-1 wrote:
    > W odkurzaczu nie ma silnika klatkowego.

    Całe szczęście, bo nigdzie nie napisałem że silnik do regulacji jest w
    odkurzaczu.

  • 7. Data: 2020-08-17 00:02:23
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2020-08-16 22:34, heby wrote:

    > Całe szczęście, bo nigdzie nie napisałem że silnik do regulacji jest w
    > odkurzaczu.

    moze na suficie...?

    https://allegro.pl/oferta/wlacznik-wylacznik-swiatla
    -pojedynczy-sciemniacz-7295051598

  • 8. Data: 2020-08-17 08:30:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rhbug7$9st$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Tak mówi teoria, a praktyka pokazuje że regulacja jest wystarczająco
    > dobra.

    Praktyka pokazuje, że taki silnik można zatrzymac "ręką".
    Niby reguluje ale nie reguluje.

  • 9. Data: 2020-08-17 10:03:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 08:30, PiteR wrote:
    > Praktyka pokazuje, że taki silnik można zatrzymac "ręką".
    > Niby reguluje ale nie reguluje.

    Dlatego mówie o *stałym* obciążeniu.

    O silnik jest w pompie.

    W pompach c.o. *powszechnie* stosuje się regulację napięciową prędkości
    obrotowej silnika klatkowego.

  • 10. Data: 2020-08-17 21:50:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2020 00:02, Ilona wrote:
    > moze na suficie...?
    > https://allegro.pl/oferta/wlacznik-wylacznik-swiatla
    -pojedynczy-sciemniacz-7295051598

    Nie. Albo na kablu, albo wtyczkowy.

    Znalazłem jakieś regultory firmy z pl, wtyczkowe, ale trudno powiedzieć
    na ile to jest dobre.