  • 31. Data: 2022-04-09 16:55:45
    Temat: Re: Remont pomieszczenia - przenoszenie gniazd 230V
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2022 16:42:40 +0200, PeJot napisał(a):

    > Dotychczas kilka osób prosiło o wskazanie sytuacji gdy *musisz* połączyć
    > co najmniej 2 rożne przekroje przewodów instalacyjnych. A Ty jak
    > dotychczas wykręcasz się pytaniami z d4 wziętymi.
    Nosz q... Ktoś kupił sobie rolkę 1,5 i rolkę 2,5. Czemu, hgw. Ale musisz
    z tego zrobić instalację. No to obwód prowadzisz 2,5 bo go musisz zużyć
    a przyłącza do żarówek i wyłączników 1,5 bo też go musisz zużyć. No i w
    puszce musisz połączyć 2,5 z 1,5 (albo i z 1). Czy doprawdy muszę to
    napisać bo ci samo do głowy by nie przyszło?

    > Bo jesteś fanbojem cyny. A słyszałeś o *spawaniu* przewodów miedzianych
    > ? Poszukaj na ruskim youtube.
    Jeszcze cię na świecie nie było jak spawałem druty łukiem z kriepkiego
    trafa. I nie tylko miedziane. Rozmaite grzewcze czy termoparowe,
    nielutowalne.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2022-04-09 16:58:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-04-09 o 16:48, heby pisze:

    > Nie znam powodu, dla którego zmiana średnicy miała by nastapić poza
    > rozdzielną. No może poza zwykłym dziadostwem lub oszczędnościami
    > grożązcymi pożarem.

    Dokładnie tak, z naciskiem na dziadostwo.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 33. Data: 2022-04-09 17:03:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2022 16:48:25 +0200, heby napisał(a):

    > Nie znam powodu, dla którego zmiana średnicy miała by nastapić poza
    > rozdzielną.
    Jeden podałem poniżej, specu instalacyjny za dychę.

    >No może poza zwykłym dziadostwem lub oszczędnościami
    > grożązcymi pożarem.
    Na dziadostwie się nie znam, to twoja domena. I proszę, wytłumacz mi
    dlaczego przewód 1mm^2 z puszki do pojedynczego LED-a na suficie miałby
    grozić pożarem? A oszczędność jest. I na cenie przewodu i na robociźnie.
    Przewód 2x1 klei się do betonowego sufitu zimą znaaacznie łatwiej niż
    3x2,5 jakbyś jeszcze nie wiedział.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2022-04-09 17:16:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Nosz q...

    Dobrze Ci idzie :( tylko jakby tracisz fason.

    > Ktoś kupił sobie rolkę 1,5 i rolkę 2,5. Czemu, hgw. Ale musisz
    > z tego zrobić instalację.

    2.5 i 1.5: ok, dziś w mieszkaniu to norma.

> [...]
    > puszce musisz połączyć 2,5 z 1,5 (albo i z 1). Czy doprawdy muszę to
    > napisać bo ci samo do głowy by nie przyszło?

    1. Wago potrafi połączyć 2.5 i 1.5, ale

    2. obwody 2.5 i 1.5 łączy się *w rozdzielni* a nie w puszcze. Dokładniej
    to PE 1.5 *także* ciągnie się z rozdzielni, a nie *kradnie* z innego
    obwodu 2.5.

    > Jeszcze cię na świecie nie było jak spawałem druty łukiem z kriepkiego
    > trafa. I nie tylko miedziane. Rozmaite grzewcze czy termoparowe,
    > nielutowalne.

    Akurat spawane termopar jest mi znane od wielu dziesięcioleci. Tymczasem
    zaczynam żałować czasu na dyskusję na Twoim poziomie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 35. Data: 2022-04-09 17:18:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/04/2022 17:03, Jacek Maciejewski wrote:
    > Jeden podałem poniżej, specu instalacyjny za dychę.

    Wyjątkowo mierny - dziadostwo i gównooszczędności.

    > Na dziadostwie się nie znam, to twoja domena.

    Nic o mnie nie wiesz.

    > I proszę, wytłumacz mi
    > dlaczego przewód 1mm^2 z puszki do pojedynczego LED-a na suficie miałby
    > grozić pożarem?

    Jeśli jest w instalacji z wyłącznikiem 25A to jak najbardzieh może
    grozić. Możesz być skrajnie zdziwiony tym faktem, ale bezpiecznik w
    rozdzieli służy do zabezpieczania *obwodu*. Co oznacza, że jeśli masz w
    obwodzie 1mm2 to bezpiecznik 25A nie jest właściwie dobrany do *obwodu*.
    I nie chodzi o to, że ktoś do tej lampki led będzie podpinał
    klimatyzator. Chodzi o to co się stanie, jak będzie awaria tego obwodu.
    Na przykład uderzy w niego meteoryt żelazny lub kawałek rakiety kacapa.

    > A oszczędność jest.

    Wieksza by była, gdyby zrobić angielskiego ringa. Albo wręcz kupując
    świeczki.

    > Przewód 2x1 klei się do betonowego sufitu zimą znaaacznie łatwiej niż
    > 3x2,5 jakbyś jeszcze nie wiedział.

    Pytanie nie brzmi, co łatwiej. Pytanie brzmi: jaki jest w tym obwodzie
    bezpiecznik w rozdzielni.

    Masz dwie odpowiedzi:
    1) za duzy na 1mm2 - nie masz prawidłowego zabezpieczenia
    2) wlasciwy dla 1mm2 - własnie masz bez sensu położone kable 2.5mm2.

    Innymi słowy jak byś nie kombinował, dałeś dupy podpinając przewody
    1.5mm2 do 2.5mm2 i nazywając to "oszczędnością".

    Ale ale... z opisu wynika że nie znalazłeś takiej złaczki Wago, która by
    spieła dwa druty o róznej średnicy. Nie miałeś przypadkiem sytuacji,
    kiedy chciałeś podpiąc kabelek 1mm2 do jakiejś szyny 10kA? Wtedy
    faktycznie, Wago nie mają nic takiego w ofercie.

  • 36. Data: 2022-04-09 17:22:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2022 17:16:52 +0200, PeJot napisał(a):

    > Tymczasem
    > zaczynam żałować czasu na dyskusję na Twoim poziomie.

    Jak się nie ma agrgumentów zawsze można zwalic na poziom rozmówcy.
    Czekam na jakieś dane o wyższości Wago nad lutowaniem i niiic. Dostałeś
    tak upragniony przykład konieczności łączenia różnych drutów i jakoś z
    tego nie wynika wyzszość Wago nad lutowaniem.
    A tej bzdury:
    to nawet nie będę komentował.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 37. Data: 2022-04-09 17:23:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2022 17:18:25 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > rozdzieli służy do zabezpieczania *obwodu*. Co oznacza, że jeśli masz w
    > obwodzie 1mm2 to bezpiecznik 25A nie jest właściwie dobrany do *obwodu*.

    Co ty nie powiesz?? Nigdy bym nie pomyślał :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2022-04-09 17:34:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/04/2022 17:23, Jacek Maciejewski wrote:
    > Co ty nie powiesz?? Nigdy bym nie pomyślał :)

    Skoro pomyślałeś, to znaczy że masz tam bezpiecznik mniejszy.

    A to oznacza, że straciłeś kasę na kable 2.5mm2 w reszcie obwodu, bo nie
    możesz z nich korzystać w pełnym obciążeniu.

    Ale kto bogatemu zabroni "oszczędzać".

  • 39. Data: 2022-04-09 17:35:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/04/2022 17:22, Jacek Maciejewski wrote:
    > Czekam na jakieś dane o wyższości Wago nad lutowaniem i niiic.

    A w drugą stronę są jakieś?

  • 40. Data: 2022-04-09 17:48:40
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 9.04.2022 o 16:55, Jacek Maciejewski napisał:

    > Jeszcze cię na świecie nie było jak spawałem druty łukiem z kriepkiego
    > trafa.

    Rdzeniem grafitowym z płaskiej bateryjki? To byli czasy...