  • 1. Data: 2012-10-22 07:47:13
    Temat: Renault thalia - nie chce odpalić
    Od: m...@g...com

    Witam,

    thalia 1.2 16V, 2006r. nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka do momentu
    zapalenia się diod, po maską zaczyna coś pykać. Gdy próbuje zapalić, słychać normalne
    odgłosy "kręcenia", jednak nie odpala. Co może być przyczyną, co mogę
    zrobić/sprawdzić samemu, zanim udam się do mechanika?

  • 2. Data: 2012-10-22 09:45:22
    Temat: Re: Renault thalia - nie chce odpalić
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    a...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > co mogę zrobić/sprawdzić samemu, zanim udam się
    > do mechanika?

    Bezpieczniki

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2012-10-22 11:49:56
    Od: grzech <z...@g...com>

    > Bezpieczniki

    zmienić kluczyk - immo może szlak trafił

    ____
    grzech
    626

  • 4. Data: 2012-10-22 12:04:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello grzech,

    Monday, October 22, 2012, 11:49:56 AM, you wrote:

    > zmienić kluczyk - immo może szlak trafił

    Turystyczny?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=szlak
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=szlag

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-10-22 13:24:12
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Ja bym sprawdził dwie rzeczy.

    1. Czy dociera paliwo. Można zdjąć wężyk, którym dopływa paliwo i sprawdzić,
    czy paliwo będzie wypływać podczas próby zapalenia silnika.

    2. Czy jest iskra. Zależnie od konstrukcji. U mnie można zdjąć kabel ze
    świecy zapłonowej. Do środka "nasadki" od kabla zapłonowego można wsadzić
    pręt, a drugi jego koniec zbliżyć na 1-2 mm do metalowego korpusu silnika.
    Podczas próby zapalania silnika, powinna między prętem, a korpusem silnika
    przeskakiwać iskra. Przy czym to też może nie dać 100% odpowiedzi -- kiedyś
    miałem iskrę, a silnik nie zapalał (okazało się, że są mikropęknięcia w
    cewce; wilgoć wniknęła do środka; iskra niby była, ale zapewne nie taka, jak
    potrzeba -- nie o takich parametrach).

    Robbo

  • 6. Data: 2012-10-22 13:49:17
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

> [...]
    > do momentu zapalenia się diod, po maską zaczyna coś pykać. Gdy
    > próbuje zapalić, słychać normalne odgłosy "kręcenia", jednak nie

    poza tym, co wyżej/niżej napisali inni, przyczyną może być zerwany pasek
    rozrządu

  • 7. Data: 2012-10-22 14:30:33
    Od: m...@g...com

    A czy to stukanie z silnika po przekręceniu klucza może coś sugerować?

  • 8. Data: 2012-10-22 15:35:48
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-10-22 14:30, m...@g...com pisze:
    > A czy to stukanie z silnika po przekręceniu klucza może coś sugerować?

    Jakie stukanie? Nagraj telefonem i umieść na sieci.

  • 9. Data: 2012-10-22 17:50:49
    Od: mj <m...@g...com>

    On 22 Paź, 15:36, onarjusz <z...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2012-10-22 14:30, m...@g...com pisze:> A czy to stukanie z
    silnika po przekr ceniu klucza mo e co sugerowa ?

    > Jakie stukanie? Nagraj telefonem i umie na sieci.

    Bzdury napisałem, to jest pisk:

    http://odsiebie.pl/hdljfdqtffzy/sound.mp3

    tak jak napisałem, słychać to pod pokrywą silnika po przekręceniu
    kluczyka do pierwszej pozycji zapalenia się diod

  • 10. Data: 2012-10-22 19:39:42
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Bzdury napisałem, to jest pisk:

    > http://odsiebie.pl/hdljfdqtffzy/sound.mp3