    From: adam13lat <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Wed, 4 Sep 2019 11:09:48 +0200

    Dnia Wed, 4 Sep 2019 08:37:35 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Wróciłem ostatnio do swojego projektu komputera ośmiobitowego na 6502.
    > Obecnie projektuję do niego płytkę I/O (płyta z CPU i pamięciami została
    > uruchomiona już jakiś czas temu. Na płytce jest już większość
    > interesujących mnie układów (m.in. UART, timer, złącze karty CF,
    > kontroler klawiatury AT 8242 oraz 8255 dodający porty GPIO). Zostało
    > trochę wolnej powierzchni, którą chciałbym wykorzystać na interfejs
    > magnetofonu kasetowego. Nie będzie on główną pamięcią masową, a raczej
    > "sentymentalnym" dodatkiem.
    > Przestrzeni na płytce nie zostało niestety zbyt dużo, a nie chcę jej
> [...]

    Są jakieś ogólnodostępne i sprawdzone schematy takich ośmiobitowych
    komputerów. Rozumiem, że ta karta CF będzie robiła za "dysk twardy".

    W tamtych czasach ponoć programy były nadawane przez radio.
    Nagrywało się to na magnetofonie kasetowym, a potem to wgrywało
    się do komputera.
    Ile kB/MB wchodziło na kasetę 60 i 90 min?
    Interesują mnie parametry takiej transmisji i technologia.
    Czy to nie było aby coś w rodzaju transmisji dźwięków modemowych przez
    radio?