    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [Retro] Układy do syntezy mowy
    Date: Wed, 28 Nov 2018 15:26:10 +0100

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >lat
    >osiemdziesiątych. Z oczywistych względów układ ma mówić po angielsku.
    >:)
    >Najbardziej kultowe układy TMC0280/TMS5100, stosowane m.in. w zabawce
    >Speak & Spell są drogie i z tego co widzę osiągają dość wysokie ceny
    >na
    >eBay'u.
    >Może jednak istnieje jakaś nieco nowsza alternatywa? Chodzi mi o
    >układ
    >przeznaczony do pracy na magistrali ośmiobitowych mikroprocesorów, w

    Atlantisie, ale czemu znow wykopaliska ?
    Wez jakiegos ARM, postaw kiepski syntezator, dorob sterowanie z
    prostej magistrali :-)

    >Istniał może jakiś scalak, który łączyłby funkcjonalność syntezatora
    >mowy i prostego układu muzycznego?

    prosty syntezator daje sie zrobic zapamietujac dzwieki formantow,
    czyli głosek ... pozostaje potem tylko zamienic tekst na potrzebne
    gloski
    (po angielsku dosc skomplikowane).

    J.